Home » Natură » Modul interesant în care au reacţionat albinele în timpul eclipsei totale de soare de anul trecut

Publicat: 17.10.2018
Microfoanele instalate printre flori în 11 zone din Statele Unite au înregistrat sunetele făcute de albine, înainte, şi după eclipsa totală. În mod interesant, sunetele specifice ale acestor insecte au lipsit în momentul maxim al eclipsei.

Diminuarea luminii şi frigul ce a urmat după eclipsă par să nu fi afectat albinele, dar „au fost impresionate” de întunericul momentului maxim al eclipsei totale de soare, conform cercetătorilor americani de la University of Missouri din Columbia care au publicat pe 10 octombrie un articol în Annals of the Entomological Society of America unde este descris în detaliu acest studiu.

Înregistrările provin de la elevi care au plasat microfoanele în două zone din Oregon, una în Idaho şi opt în Missouri. Deseori, când albinele au amuţit la maximul eclipsei, „poţi auzi oamenii de pe fundal exclamând sau aplaudând”, a precizat Galen.

Nu exsită o cale sigură prin care poţi spune ce specii de albine sunt doar în urma sunetelor emise, dar poate fi vorba de mai multe tipuri, având în vedere distanţele mari dintre regiuni, scrie Science News.

Studiul oferă primele date formale publicate în ceea ce priveşte comportamentul albinelor în timpul unei eclipse totale de soare, conform cercetătoarei. „Insectele sunt remarcabil de neglijate. Toţi vor să ştie ce fac câinile şi pisica în timpul eclipsei, dar nu se gândesc şi la insectele zburătoare”, a adăugat Galen.

Albinele sunt chiar şi mai inteligente decât se credea. Micile insecte intră în grupul restrâns de vietăţi care înţeleg conceptul de zero