Home » Natură » Termitele sunt de fapt benefice pentru arbori, mai ales pe timpul secetei

Termitele sunt de fapt benefice pentru arbori, mai ales pe timpul secetei

Publicat: 14.01.2019
Atunci când vine vorba despre mobila din lemn, termitele pot reprezenta o adevărată problemă. Un studiu recent arată, însă, că termitele sunt de fapt benefice pentru un anumit tip de lemn, cel al arborilor din pădurilor tropicale.

În timpul secetei extreme ce a lovit insula Borneo, la sfârşitul anului 2015 – începutul anului 2016, cercetătorii au studiat opt regiuni din pădurea tropicală. Conform ScienceMag, în patru dintre aceste parcele ce au o lăţime de 2500 de metri pătraţi, membrii echipei au încercat să distrugă populaţiile de termite. Celelalte patru zone, în care se aflau insectele, nu au fost supuse aceluiaşi tratament de dezinsecţie.

În zonele unde muşuroaiele de termite au rămas neatinse, umiditatea solului de la o adâncime de 5 centimetri erau cu 36% mai mare în perioada secetei decât în cazul parcelelor unde activitatea termitelor a fost întreruptă. Termitele necesită un mediu umed şi, atunci când este necesar, insectele sapă zeci de metri pentru a aduce apă în spaţiile în care trăiesc, notează specialiştii.

Astfel, termitele ce aduc umiditate la suprafaţă sunt benefice pentru plante în timpul secetelor. Deoarece secetele ar putea fi tot mai prezente în ultima perioadă, în întreaga lume, termitele ar putea juca un rol important în productivitatea pădurilor tropicale şi a biodiversităţii.

Movile vechi de 4.000 de ani, realizate de termite, vizibile din spaţiu

Spaima lumii insectelor: au fost descoperite termitele „kamikaze” (VIDEO)

Termitele au devorat bancnote în valoare de 222.000 de dolari!

Cercetătorii au fost nevoiţi să creeze un ordin nou, special pentru insecta ”extraterestră” descoperită în chihlimbar. ”Înfăţişarea sa îmi aduce aminte de extratereştri precum E.T.”