Home » Natura » Cercetătorii au fost nevoiţi să creeze un ordin nou, special pentru insecta ”extraterestră” descoperită în chihlimbar. ”Înfăţişarea sa îmi aduce aminte de extratereştri precum E.T.”

Autor: Oana Bujor 01.30.2017
Cercetătorii au descoperit o insectă de acum 100 de milioane de ani conservată în chihlimbar. Trăsăturile sale sunt atât de distinctive încât cercetătorii au creat un nou ordin ştiinţific.

Pe Pământ există 1 milion de specii de insecte cunoscute de om, iar fiecare specie de inspectă descoperită a fost poziţionată într-un anumit ordin dintre cele 31 existente, însă acum cercetătorii au creat un nou ordin pentru o insectă de acum 100 de milioane de ani, descoperită recent, informează Daily Mail.

Insecta a fost descoperită în chihlimbar de către Dr. George Poinar Jr., profesor în entomologie din cadrul Universităţii Oregon. ,,Trăsăturile insectei nu se potrivesc cu cele ale altor specii de insecte pe care le ştiu”

Insecta are capul în formă triunghiulară şi ochii ieşiţi în afară, aceştia i-ar fi oferit capacitatea de a vedea într-un unghi de 180 de grade prin simpla rotire a capului. Noul ordin realizat special pentru insectă a fost denumit Aethiocarenodea. Iar insecta Aethiocarenus burmanicus a fost denumită după locul în care a fost descoperită – minele din valea Hukawng (Myanmar), cunoscute anterior ca Burma.

Conform descoperirilor, insecta fără aripi ar fi trăit în fisurile din scoarţa copacilor, unde ar fi căutat termite, viermi şi fungi pentru a se hrăni. Insecta a dispărut acum mult timp din cauza tăierii arborilor din zona Burma, habitatul natural al speciei. ,,Înfăţişarea sa îmi aduce aminte de extratereştri precum E.T,” declară Poinar.

Importul de laptopuri a atins un maxim istoric în Uniunea Europeană. România este pe primul loc