Home » Natură » Simbioză neobişnuită. Unii viermii şi bacteriile fac ”echipă” pentru a consuma metan

Publicat: 11.04.2020
Aceşti viermi consumă o serie de bacterii care descompun metanul în molecule mai uşor de digerat.

Oamenii de ştiinţă de la Caltech, Statele Unite ale Americii, au descoperit o nouă formă de simbioză între două specii de viermi: Laminatubus şi Bispira şi bacterile din familia Methylococcaceae. Acestea din urmă trăiesc în organele respiratorii ale viermilor şi îşi obţin energia din metan, o moleculă compusă din hidrogen şi carbon. Cercetătorii susţin că aceşti viermi digeră bacteriile care consumă metan, iar asta ar putea pune într-o nouă lumină ecosistemele care se formează în apropierea hornurilor hidrotermale, notează Phys.

„Toată lumea a presupus doar că se hrăneau prin > apei cu bacterii. În schimb, descoperim că fac echipă cu un microb pentru a folosi energia chimică pentru a se alimenta într-un mod pe care nu l-am avut în vedere”, explică dr. Victoria Orphan, expertă în geobiologie şi autoarea studiului.

„Am avut la bord un coleg care era expert în aceşti viermi şi a observat că morfologia lor era neobişnuită. Plourile respiratorii erau mult mai proeminente decât orice văzuse până atunci; acesta fiind primul indiciu. A fost suficient să ne facă să spunem: >”,  a afirmat dr. Shana Goffredi, expertă în geobiologie şi autoarea studiului.

Cercetătorii explică faptul că în ţesuturile viermilor studiaţi există un raport neobişnuit al cantităţilor de carbon-13 şi carbon-12, ceea ce sugerează faptul că acesta a fost obţinut din procesarea directă a metanului. „Faptul că am găsit acest izotop specific de carbon-13 în corpurile viermilor şi nu doar în organele lor respiratorii indică faptul că consumă  metanul descompus din aceste bacterii”, explică dr. Victoria Orphan.

Studiul a fost publicat în Science Advances.

„Lampa” cu bacterii – sursa de lumină a viitorului?

Cea mai mare extincţie din istoria Terrei a fost provocată de o bacterie?

Microorganismele din Groenlanda ne pot ajuta în misiunile de căutare a vieţii extraterestre