Home » Natură » Un scenariu de coșmar. O creștere extremă a temperaturilor ar putea duce la dispariția a 60% dintre speciile de pește

Publicat: 06.07.2020

O creștere de cinci grade a temperaturilor medii va duce la dispariția a 60% dintre speciile de pești.

Un studiu recent trage un semnal de alarmă legat de evoluția temperaturilor medii la nivel global și a modului în care acestea vor afecta anumite ecosisteme. Cercetătorii explică faptul că o viitoare creștere a temperaturilor cu cinci grade Celsius până în 2100 ar putea duce la dispariția a 60% dintre speciile de pești, notează Futurism.

Cercetătorii subliniază faptul că aceste rezultate indică faptul că peștii tind să fie mai expuși riscului de dispariție din cauza creșterii temperaturilor față de predicțiile realizate de studiile anterioare.

Un scenariu de coșmar

Studiile de acest gen tratează problema supraviețuirii peștilor prin raportarea la exemplarele adulte și la capacitatea acestora de a se adapta la condițiile de mediu. Folosind acest tip de metodologie, cercetătorii au aflat de-a lungul timpului că cel puțin 5% dintre specii se află în pericol în condițiile prezentate mai sus.

Acest nou studiu are o abordare mai largă și include peștii aflați în toate etapele de dezvoltare, iar rezultatele nu sunt deloc îmbucurătoare. În aceste condiții, peștii aflați în etapele inițiale de dezvoltare se dovedesc a fi mult mai expuși pericolului și odată cu ei întreaga lor specie.

„Acest studiu aruncă lumină asupra unor faze de dezvoltare care au fost în mare parte ignorate”, explică Hans-Otto Pörtner, cercetător al Institutului Alfred Wegener, Germania.

Din fericire, în măsura în care putem spune asta ne despart opt decenii și o creștere de 3,5 grade Celsius de acest scenariu de coșmar. „Putem spune că 1,5 grade în plus nu sunt ideale și că vor exista schimbări”, explică Pörtner. Acesta mai adaugă: „Dar putem limita aceste schimbări dacă reușim să oprim schimbările climatice. Peștele este atât de important pentru nutriția umană, astfel încât acest studiu constituie un argument puternic pentru protejarea ecosistemelor și a mediilor naturale”.

Studiul Thermal bottlenecks in the life cycle define climate vulnerability of fish a fost publicat în Science.