Home » Natura » Marea migrație a tarantulelor. Masculii vor străbate chiar și zeci de kilometri pentru a-și găsi perechea

Autor: Adrian Popovici 11.08.2020
Cercetătorii explică faptul că în fiecare toamnă, tarantulele străbat zeci de kilometri pentru a-și găsi parteneri. Credit foto: Pixabay

Cercetătorii explică faptul că, în fiecare toamnă, tarantulele străbat zeci de kilometri pentru a-și găsi parteneri.

În sezonul de toamnă, masculii tarantule migrează pentru a-și găsi partenere, fenomenul poate fi văzut peste drumurile din mai multe state americane, cum ar fi Colorado și New Mexico. Cercetătorii explică faptul că masculii pot călători până la 80 de mile pentru a găsi o parteneră care să nu-i respingă. În Oklahoma, tarantulele brune migrează prin La Junta, Colorado în jurul lunii septembrie și pot fi văzute traversând autostrada 109, notează The Science Times.

Între timp, femelele așteaptă în jurul vizuinilor lor pe măsură ce apar pretendenți și își folosesc picioarele pentru a trimite vibrații pentru a atrage masculii interesați. Cercetătorii explică faptul că femelelor pot să-i omoare pe unii pretendenți pe care îi resping sau chiar pe cei cu care aleg să se împerecheze. După 10 secunde de împerechere, masculul poate muri de epuizare, dacă masculul este norocos, va supraviețui încă câțiva ani.

Masculii trăiesc de obicei până la un deceniu sau chiar și 12 ani, în timp ce femelele trăiesc de două ori mai mult. Potrivit Margie Klein, scriitoare la Desert USA: Discover Southern Nevada, femelele pot produce între 500 și 1.000 de ouă la fiecare împerechere.

Căutarea partenerului potrivit

Potrivit cercetătorilor de la Universitatea din Madrid, Spania, tarantulele au o „busolă” încorporată. Cei patru ochi ai acestora pot măsura unghiul luminii polarizate și pot calcula distanța parcursă. Joaquin Ortega Escobar a spus că păianjenii au nevoie de „un contor care să înregistreze traseul, locația sa în raport cu punctul de sosire, care, în acest caz, ar fi vizuina”.

Într-un studiu recent, cercetătorii de la colegiul Yale-NUS și Universitatea Carnegie Mellon, SUA, au stabilit că tarantulele pot percepe culoarea în ciuda faptului că sunt creaturi nocturne. Observațiile comportamentale au arătat că culorile albastre de pe corpul tarantulelor erau asociate cu atragerea potențialilor parteneri sexuali. Pe de altă parte, trăsăturile verzi au fost asociate cu tarantulele care sunt specii care locuiesc în copaci și le-au folosit pentru camuflaj în fața prădătorilor. De asemenea, s-a descoperit că ochii tarantulei au proteine sensibile la lumină numite opsine.