Home » Natură » Proiect pentru protejarea mai multor specii de insecte din pădurile Parcului Natural Putna

Publicat: 11.12.2020

Ministerul Mediului a anunțat joi un proiect prin care vor fi protejate mai multe specii de gândaci care trăiesc în pădurile din Parcul Natula Putna-Vrancea.

Potrivit Ministerului, proiectul LIFE ROsalia și-a propus îmbunătățirea condițiilor de habitat pentru cinci specii de insecte saproxilice, care trăiesc în materia lemnoasă aflată în stadiu de putrefacție sau în curs de putrefacție din pădurile Parcului Natural Putna-Vrancea.

Zone favorabile de habitat pentru speciile de insecte

„Echipa responsabilă de acest proiect va crea legături ecologice mai bune între porțiunile fragmentate de păduri cu arbori bătrâni prin constituirea unor zone favorabile de habitat pentru speciile de insecte saproxilice, care sunt dependente de lemnul mort sau aflat în descompunere”, a anunțat Ministerul.

Durată de implementare de cinci ani

Proiectul este cofinanțat de Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor și coordonat de Agenția pentru Protecția Mediului Vrancea. Acesta are o durată de implementare de cinci ani (2020-2025) și este derulat în parteneriat cu Universitatea din București, Romsilva și Asociația pentru Conservarea Diversității Biologice (ACDB), potrivit Mediafax.

De asemenea, LIFE ROsalia este unul din cele 34 de proiecte LIFE din domeniul naturii şi biodiversității, care vor sprijini punerea în aplicare a Directivei UE privind păsările, a Directivei privind habitatele, precum şi a Strategiei UE în domeniul biodiversității pentru 2030, a mai transmis Ministerul Mediului.