Home » Natură » Un pește dintr-o specie rară și înspăimântătoare a eșuat pe țărmul din California

Credit foto: Ben Frable/Scripps Institution of Oceanography, UC San Diego
Publicat: 22.12.2021

La prima vedere, un obiect negricios rămas blocat între rocile de pe țărmul San Diego a fost confundat cu un bulgăre de gudron. Însă, după ce un surfer s-a apropiat pentru a observa mai bine obiectul misterios, acesta și-a dat seama că era vorba despre ceva mult mai special.

Creatura avea o gură deschisă care dezvăluia dinți ascuțiți, ochi negri și mici, precum și un apendice acoperit de tentacule și un bulb care îi ieșea din cap.

Oamenii de știință de la Instituția Scripps pentru Oceanografie din cadrul Universității din San Diego, California au identificat rapid obiectul. Este vorba despre peștele-minge-de-fotbal din Pacific (Himantolophus sagamius), o creatură din adâncurile oceanului atât de rară încât doar 31 de specimene au mai fost găsite în decurs de un secol de la descoperirea speciei.

Peștele-minge-de-fotbal din Pacific, al treilea care eșuează pe țărmul din California în acest an

Descoperirea recentă, însă, a marcat un moment chiar mai remarcabil. Acest pește-minge-de-fotbal din Pacific este al treilea care eșuează pe țărmul din California în acest an, un eveniment extrem de neobișnuit având în vedere cât de retrasă este această specie.

Momentan, nimeni nu știe cum sau de ce a apărut peștele, însă cercetătorii sunt foarte bucuroși că au șansa acum să afle mai multe.

Ben Frable, ihtiolog la Scripps Institution of Oceanography, a respins ideea că incidentul ar indica faptul că ceva nu este în regulă. Dacă ar fi fost așa, a spus Frable, atunci mai mulți pești ar fi ajuns la țărm. Însă, cei doi pești recuperați anul acesta (un al treilea a fost fotografiat pe plajă însă a dispărut înainte ca oamenii de știință să ajungă la fața locului) oferă deja șansa descoperirii de noi detalii despre specie.

Peștii pescari se hrănesc cu alți pești, calamari și crustacee

„Nu știm foarte multe despre funcțiile lor de bază”, a precizat Frable, citat de The Guardian.

Devenit faimos datorită monstrului din adâncuri din filmul de animație „Finding Nemo”, peștele-minge-de-fotbal din Pacific este una din peste 100 de specii de pești pescari (sau lofiiforme) din întreaga lume. Oamenii de știință știu că, de obicei, aceste creaturi trăiesc la mari adâncimi și atrag prada în gurile lor cu ajutorul bulbilor bioluminescenți de pe cap.

Acești pești sunt acoperiți cu țepi și dinții lor ascuțiți nu sunt folosiți pentru a mușca din pradă ci pentru a o prinde în capcană. Peștii pescari se hrănesc cu alți pești, calamari și crustacee care trăiesc la mari adâncimi.

Peste 300 de tarantule, scorpioni și gândaci uriași, confiscați pe aeroportul din Bogotá, Columbia