Home » Natură » Albinele mor într-un ritm îngrijorător

Albinele mor într-un ritm îngrijorător

Publicat: 15.03.2023

Nu este o noutate faptul că albinele mor sau suferă, în special cele care trăiesc în zonele populate de oameni sau din apropierea acestora.

Dar potrivit unui nou studiu pe termen lung, publicat în revista Current Biology, chiar și polenizatorii care trăiesc în păduri îndepărtate, aflate departe de oameni, și nu sunt expuși direct la comportamente dăunătoare, cum ar fi utilizarea pesticidelor chimice și distrugerea habitatului, dispar într-un ritm înfiorător.

Albinele, potrivit The Bee Conservancy, „se află în centrul supraviețuirii noastre”. Procesele agricole umane se bazează pe acești polenizatori prețioși, care au un rol esențial în creșterea culturilor pe care le mâncăm noi și animalele noastre; ele joacă un rol la fel de critic și în sistemele alimentare naturale.

Pe scurt, dacă albinele mor, pierdem o mulțime de plante, ceea ce înseamnă că apoi pierdem o mulțime de animale, habitate și culturi.

Fluturii și albinele mor în ritmuri alarmante

Studiul de 15 ani, care s-a încheiat anul trecut, a urmărit îndeaproape populațiile de albine și fluturi din trei zone diferite, îndepărtate, împădurite, din Pădurea Națională Oconee, din nordul Georgiei (SUA).

După analizarea datelor, cercetătorii au putut concluziona că aproximativ 62,5% din populația inițială de albine a fost pierdută, în timp ce populațiile de fluturi s-au micșorat cu 57,6%.

Numărul speciilor de albine a scăzut și el, zona pierzând 39% din biodiversitatea speciilor, subliniază Futurism.

„Rezultatele noastre sugerează că scăderea accentuată a polenizatorilor ar putea să nu fie limitată la zonele care se confruntă cu perturbări antropice directe”, avertizează autorii studiului.

Care este motivul declinului acestor specii?

Deși nu există o explicație clară a motivului pentru care aceste populații îndepărtate se micșorează, cercetătorii au prezentat câteva ipoteze. De exemplu, prezența speciilor invazive, în special a unei furnici invazive care trăiește în lemn, poate fi dăunătoare populației de albine Xylocopa din zonă.

Poate deloc surprinzător, cercetătorii au menționat „creșterea temperaturilor minime” (cu alte cuvinte, schimbările climatice) drept celălalt potențial vinovat pentru situația tulburătoare a polenizatorilor. Și având în vedere că această problemă nu este rezolvată, este greu de văzut un scenariu în care albinele și fluturii din regiune își revin în număr semnificativ, cel puțin nu pe termen scurt.

Este demn de remarcat faptul că albinele care locuiesc deasupra solului s-au descurcat mai rău decât cele din subteran, deși toate populațiile, după cum au observat cercetătorii, au arătat o scădere bruscă.

Secretul celor mai longevive și bizare rozătoare a fost elucidat