Home » Știință » Care specii vor moşteni Pământul după DISPARIŢIA oamenilor? Experţii dezvăluie concurenţii posibili ai omenirii. VIDEO

Publicat: 01.02.2016
Luc Bussiere, lector de la Universitatea din Sterling s-a ocupat de problema posibilelor specii şi cotele lor de a moşteni Pământul.
Această întrebare a inspirat o mulţime de speculaţii, iar cercetătorii au oferit liste cu specii candidate.

Dintotdeauna a fost cunoscut faptul că bacteriile au o „vârstă de rezistenţă” de aproximativ 1,2 miliarde de ani.

Societăţile de primate non-umane sunt puţin probabil să moştenească dominaţia noastră de pe Pământ, pentru că maimuţele sunt susceptibile să ne urmeze după dispariţie.

De fapt, orice eveniment care afectează extincţia oamenilor va fi, probabil, cel mai periculos pentru organismele care împărtăşesc trăsăturile noastre fiziologice. Chiar dacă oamenii cedează la o pandemie la nivel mondial care afectează relativ puţine alte mamifere, maimuţele mari sunt tocmai speciile care sunt cele mai expuse riscului de a contacta noile boli de pe Pământ.

Evoluţia nu favorizează inteligenţa, doar în cazul în care aceasta conduce spre o supravieţuire mai mare şi la un succes de reproducere considerabil.

În consecinţă, este o greşeală profundă să ne imaginăm că urmaşii noştri sunt susceptibili de a fi creaturi deosebit de inteligente sau sociale, sau că acestea vor fi capabile măcar să vorbească.

De asemenea, reptilele care au supravieţuit extincţiei permiene de acum 250 de milioane de ani, care a nimicit peste 90 la sută din organisme marine şi 70 la sută din speciile terestre, nu au prevestit apariţia pterozaurilor, dinozaurilor, mamiferelor şi păsărilor care au evoluat de la ei.

În ”Wonderful Life: The Burgess Shale”, ”the Nature of History”, şi mai târziu Stephen J. Gould a susţinut că şansa a jucat un rol extraordinar de mare în timpul tranziţiilor din viaţă animală.

Nu este loc pentru a argumenta importanţa relativă şi neprevăzută în istoria vieţii pe Pământ, care rămâne, de altfel, un subiect controversat şi astăzi.

Cu toate acestea, perspectiva lui Gould este că cu greu putem prefigura succesul liniilor moderne despre viitoarea extincţie, care va fi un memento umilitor despre complexitatea tranziţiei evolutive.

Deci, în timp ce acest lucru se poate întâmpla, speculaţiile multora sunt că furnicile vor moşteni Pământul de la noi.

Vă recomandăm şi următoarele articole:

Habitatele de stridii dispar din Florida pe măsură ce statul american devine din ce în ce mai „fierbinte”
Greta Thunberg, probabil cea mai populară activistă de mediu
Util: cum pot instrumentele digitale să îmbunătățească asistența medicală prin orientarea către pacient
Telescoapele Webb și Hubble vor privi cum nava spațială DART se va prăbuși într-un asteroid
Test de cultură generală. Cât timp îi ia luminii solare să ajungă pe Pământ?
DART, prima misiune de apărare planetară din lume, are loc în doar câteva ore. Tot ce trebuie să știi!
Johann Sebastian Bach, unul dintre cei mai mari compozitori ai tuturor timpurilor
Restricții privind iluminatul public la Paris. La ce oră se sting luminile Turnului Eiffel?
Brazilia a recunoscut că estimările privind recoltele de cafea trebuie îmbunătățite