Home » Stiinta » Predicţie sumbră a unui grup de cercetători. Jumătate dintre speciile existente vor fi extincte la sfârşitul secolului

Autor: Alexandru Voiculescu 03.03.2017
În prezent, lucrurile nu sunt tocmai roz. Se estimează că jumătate din viaţa sălbatică a dispărut în ultimii 40 de ani. Procesul este fără oprire însă, iar biologii au anunţat că până la sfârşitul secolului este posibil ca jumătate dintre toate speciile existente să dispară.

Predicţia a fost făcută în cadrul unui simpozion organizat de Vatican cu numele “How To Save the Natural World on Which We Depend” (Cum să salvăm lumea naturală de care depindem), relatează IFL Science.

Pentru unii, poate părea bizar că Biserica Catolică a organizat o astfel de conferinţă, dar Papa Francis s-a implicat extrem de mult în acest fenomen. Cu 1,2 miliarde de catolici în toată lumea, este de înţeles că Papa poate juca un rol esenţial în combaterea acestui flagel.

Papa Francis a precizat cu altă ocazie că schimbarea climatică şi a mediului de către om este „un păcat împotriva noastră şi un păcat împotriva lui Dumnezeu”.

În decursul vieţii pe Terra, au existat 5 mari extincţii. Cea mai mare a fost acum 250 de milioane de ani, unde 96% dintre toate speciile au dispărut, iar ultimul eveniment de acest gen a dus la dispariţia dinozaurilor.

Conform specialiştilor de la conferinţa de la Vatican, suntem în a şasea extincţie în masă, iar de data aceasta, extincţia este adusă de mâna omului. Pescuitul excesiv, defrişările, emisiile de carbon şi urbanizarea zonelor cu biodiversitate ridicată duc la o decimare a speciilor existente. Se estimează că ritmul dispariţiilor speciilor este de până la 10.000 de ori mai ridicat decât în mod natural.

Este evident că sunt necesare toate eforturile pentru a combate acest efect extrem de nociv pentru planetă (dar mai ales pentru noi), iar implicarea uneia dintre cele mai influente religii şi instituţii este probabil singurul lucru îmbucurător din întreaga imagine sumbră exprimată în acest articol.

A început a 6-a extincţie în masă? Antropocenul, noua era creată de om, ameninţă deja umanitatea şi majoritatea speciilor sălbatice