Home » Știință » Un studiu dă peste cap teoriile cu privire la evoluţia dinozaurilor. ”Este o mare schimbare care contestă 130 de ani de studii”

Publicat: 24.03.2017
Acest studiu schimbă fundamental felul în care privim evoluţia dinozaurilor.

După examinarea a mai mult de 400 de trăsături anatomice, savanţii au propus un model radical care schimbă arborele evolutiv al dinozaurilor, informează Science News Magazine.

Contrar opiniei acceptate, primii dinozauri erau omnivori, nu creaturi mici, erbivore.

Teoria general acceptată, veche de mai bine de o sută de ani, este că dinozaurii formează două grupuri principale: grupul de dinozauri cu anatomia asemănătoare păsărilor, Ornithischia, şi dinozaurii cu anatomie similară reptilelor actuale, Saurichia, care la rândul ei se împarte în Sauropoda şi Theropoda (imaginea de mai jos).

Prima diferenţiere între dinozaurii cu şold de pasăre şi cei de reptilă a fost propusă de paleontologul britanic Harry Seeley în 1887. Această ipoteză a fost întărită şi acceptată ca adevăr ştiinţific din anii ’80.

Acest nou studiu dă complet peste cap această diferenţiere, asociind Theropoda (anatomie de reptilă) cu Ornithischia (anatomie de pasăre) şi încadrând Sauropoda cu Herrerasauridae, un grup enigmatic de dinozauri carnivori. Un argument al asocierii grupului Theropoda cu Ornithischia este că dinozaurii erbivori din grupul Ornithischia au evoluat din theropode.

Studiul a fost efectuat de o echipă de la Universitatea Cambridge, condusă de paleontologul Matthew Baron, şi a fost publicat în revista Nature. Acesta a specificat: „Am fost foarte surprinşi – şi atenţi. […] Este o mare schimbare care contestă 130 de ani de studii”.

Descoperire surprinzătoare în Bolivia. ”Este mai mare decât oricare altă”. Cronologia dinozaurilor carnivori va trebui rescrisă – VIDEO