Home » Știință » A fost descoperită în premieră o exoplanetă cu atmosferă care are aproximativ aceeaşi dimensiune ca cea a Terrei

Publicat: 10.04.2017
Exoplaneta, numită GJ 1132b, care orbitează steaua pitică GJ 1132, este localizată la 39 de ani lumină faţă de Pământ, iar la început cercetătorii au numit-o sora geamănă a planetei Venus, datorită faptului că are o suprafaţă stâncoasă cu temperaturi mari de suprafaţă. Acum s-a aflat că această planetă are şi o atmosferă densă, la fel ca Venus, dar cu o altă compoziţie.

Deşi observatorii au mai indicat prezenţa atmosferelor pe alte exoplanete, aceste obiecte cosmice erau de dimensiuni considerabile, asemenea giganţilor gazoşi din sistemul nostru solar. Însă, exoplaneta în cauză are o rază de 1,4 ori mai mare ca cea a Terrei şi o masă de 1,6 mai mari ca Pământul, informează Space.

Această descoperire este importantă mai ales în contextul căutării vieţii pe alte planete, iar prezenţa unei atmosfere este printre cele mai bune indicii cu privire la acest aspect.

Astronomii au capturat imaginile cu GJ 1132 cu ajutorul unui telescop de la European Southern Observatory (ESO) din Chile.

De asemenea, cercetătorii au precizat că atmosfera exoplanetei este cel mai probabil alcătuită din vapori de apă sau metan, conform măsurătorilor. John Southworth, autorul acestui studiu şi cercetător la Universitatea Keele din Regatul Unit, menţionează în acest sens că „poate fi o „lume de apă”, cu o atmosferă de aburi”.

Un lucru interesant este că stelele pitice au o activitate intensă, ceea ce face ca radiaţiile lor să distrugă orice atmosferă a planetelor din orbită. Cazul planetei GJ 1132b este particular în acest sens şi deschide posibilitatea existenţei mai multor planete de acest fel din sistemele stelare cu stea pitică.

Vă recomandăm să citiţi şi urmtăoarele articole: