Home » Stiinta » Au fost descoperite patru tipuri noi de celule sanguine. Acestea joacă un rol extrem de important în corpul uman

Autor: Oana Bujor 04.26.2017
Corpul uman este printre cele mai studiate sisteme biologice din lume. Deşi am putea crede că cercetătorii ştiu toate detaliile legate de corpul omenesc, noile descoperiri ne dezvăluie că modul în care este construit corpul reprezintă, încă, un mister. În prezent, cercetătorii au descoperit patru tipuri noi de celule roşii.

Anterior, tipurile de celule sanguine au fost identificate în funcţie de proteina de pe suprafaţa lor, însă prin intermediul acestei tehnici sunt greu de identificat celulele sanguine rare, informează IFL Science. Pentru a putea analiza mult mai amănunţit tipurile de celule roşii, cercetătorii au utilizat genomica unicelulară prin intermediul căreia pot analiza diferenţele dintre gene şi celule

Prin această tehnică, experţii au reuşit să identifice patru clase noi de celule sanguine. O celulă importantă a sistemului imunitar, globula albă, se divide în două categorii care au un rol important, dar diferit, în lupta cu infecţiile. În cadrul studiului publicat în revista Science, este dezvăluită descoperirea a două tipuri noi de celule dendritice şi două tipuri noi de celule monocite.

Celulele dendritice joacă un rol crucial, creând legături cu sistemul imunitar înnăscut, care apără organismul de infecţiile la nivelul pielii şi sistemul imunitar adaptabil prin intermediul căruia sunt eliminaţi patogenii.

Celulele monocite au un rol diferit în sistemul imunitar. Reprezintă cel mai mare tip de globule albe şi pot forma macrofagi care migrează către locul înfecţiei şi consumă patogenii, înlăturându-i astfel din organism.

Ce se întâmplă cu plantele atunci când cresc în apropiere de rămășițe umane