Home » Știință » Un nou studiu demonstrează că celulele stem pot inversa procesul de îmbătrânire

Un nou studiu demonstrează că celulele stem pot inversa procesul de îmbătrânire

Publicat: 19.08.2017
Un nou studiu al ”Cedars-Sinai Heart Institute” scoate la iveală că celulele stem preluate de la şoareci mai tineri au oferit şoarecilor bătrâni o nouă vigoare atunci când aceste celule au fost injectate în inimă. După o lună, aceşti şoareci erau mai viguroşi şi părul creştea mai rapid.

Studiul a fost publicat în European Heart Journal şi a avut scopul de a observa efectele celulelor stem cardiace asupra funcţiei şi structurii inimii, scrie Futurism.

De asemenea, este prima dată când un astfel de studiu a testat efectele asupra procesului de îmbătrânire, deşi celulele CDC (cardiosphere-derived cells) au mai fost utilizate şi în alte studii.

Cercetătorii de la Cedars-Sinai au preluat CDC-urile de la şoarecii nou-născuţi şi le-au injectat în inimile şoarecilor bătrâni.

Aceşti şoareci mai bătrâni injectaţi cu CDC au avut unele avantaje asupra celor din grupul de control. Funcţiile inimii erau îmbunătăţite, putea realiza exerciţii fizice cu 20% mai lungi şi părul creştea mai repede.

„Felul în care aceste celule funcţionează pentru a inversa procesul de îmbătrânire este fascinant”, precizează Eduardo Marban, autorul acestui studiu.

Noua metodă este încă departe de utilizări clinice (pe oameni), întrucât este neclar de ce aceste celule îmbunătăţesc funcţiile inimii şi inversează procesul de îmbătrânire.

Pilula care ar putea încetini procesul de îmbătrânire. Cercetătorii anunţă o descoperire importantă