Home » Stiinta » Până în 2018, extratereştrii ar putea primi primul mesaj de pe Terra. Savanţi reputaţi avertizează însă că ar putea reprezenta chiar sfârşitul vieţii de pe Pământ

Autor: Oana Bujor 09.18.2017
În timp ce cercetătorii discută de o perioadă lungă de timp despre contactarea extratereştrilor, un grup denumit Messaging Extraterrestrial Intelligences (METI) a preluat iniţiativa de a transmite semnale în spaţiu cu scopul de a capta atenţia fiinţelor de pe alte planete.

Grupul METI din San Francisco, California, doreşte să transmită mesaje extratereştrilor până la începutul anului 2018. Proiectul va viza planetele din apropierea stelelor, în special cele pe care cercetătorii le consideră că ar putea susţine apariţia şi evoluţia vieţii. Inquisitr sugerează că principala problemă a astronomilor este reprezentată de modul în care va fi transmis mesajul şi ce va conţine acesta.

În trecut, principala soluţie a fost transmiterea informaţiilor privind mai multe subiecte, inclusiv muzică, matematică sau anatomie umană. Iar în 1974, telescopul cu unde radio Arecibo a realizat exact acest lucru.

Specialiştii din cadrul METI doresc să realizeze o abordare mai simplă. Mesajul va conţine în esenţă informaţii specifice din domeniul matematicii şi fizicii.

”Spre deosebire de mesajele transmise în trecut, care conţineau o multitudine de informaţii, în cadrul mesajului nostru vom include doar concepte matematice şi fizice de bază,” a declarat Douglas Vakoch, preşedinte METI.

Deşi încercările de contactare a presupuselor fiinţe extraterestre pare o idee bună, unii dintre cei mai cunoscuţi cercetători, inclusiv Stephen Hawking au afirmat că urmările acestei acţiuni ar putea fi periculoase pentru omenire. ”Există posibilitatea ca atunci când încercăm activ să atragem atenţia unei civilizaţii extraterestre inteligente, aceasta să fie ostilă,” a declarat astrofizicianul Lucianne Walkowicz. ”Ar putea reprezenta chiar sfârşitul vieţii de pe Pământ sau ar putea fi un factor care ar ajuta la dezvoltarea calităţii vieţii de pe Terra,” adaugă acesta.