Home » Știință » ADN-ul nostru este similar în proporţie de 99,9% cu cel al persoanelor din jur. Însă şi cu bananele împărţim un procent crescut de asemănări – GALERIE FOTO

Publicat: 15.04.2018
Corpul uman are aproximativ 3 miliarde de perechi genetice de bază ce ne definesc. Însă dintre aceste 3 miliarde de perechi, doar o mică parte este unică. Aşadar suntem 99,9% asemănători din punct de vedere genetic cu cei de lângă noi.

Un discurs ţinut recent de către fizicianul Ricardo Sabatini demonstrează că o versiune printată a întregului cod genetic uman poate ocupa aproximativ 262.000 de pagini sau 175 de cărţi. Însă dintre aceste pagini, doar 500 sunt unice pentru fiecare persoană în parte, notează Business Insider.

Acest lucru are loc deoarece bucăţi uriaşe din genomul uman au funcţii similare şi în cazul animalelor din natură. Iată cât de similari, din punct de vedere genetic, suntem cu unele lucruri din jurul nostru:

1. Oamenii sunt asemănători în procent de 99,9% cu celelalte persoane din jurul lor. Cealaltă parte de gene, unice, definesc lucruri precum culoarea ochilor sau predispoziţia către anumite boli.

2. Un studiu din 2005 sugera că cimpanzeii sunt în proporţie de 96% asemănători cu oamenii.

3. De asemenea, şi pisicile sunt mult mai asemănătoare cu oamenii decât s-ar crede. În cadrul unui studiu din 2007 a fost descoperit că în proporţie de 90% genele pisicii domestice sunt similare cu cele ale omului.

4. Când vine vorba de genele ce codifică proteinele, şoarecii sunt în proporţie de 85% asemănători cu oamenii. În cazul celorlalte gene, similitudinile sunt în proporţie de 50%. National Human Genome Research Institute atribuie aceste asemănări unui strămoş comun ce a existat în urmă cu 80 de milioane de ani.

5. Vacile domestice împart în proporţie de 80% aceleaşi gene cu oamenii, conform unui raport din 2009 din jurnalul Science.

6. Când vine vorba de ADN-ul insectelor, oamenii au mai puţine lucruri în comun cu acestea. De exemplu cu musculiţele de oţet împărţim 61% dintre genele ce provoacă boli, fapt important atunci când NASA a studiat aceste insecte pentru a analiza efectele călătoriei în spaţiu asupra genelor.

7. Deşi depunerea ouălelor şi corpul plin de pene sunt total diferite de un om, aproximativ 60% dintre genele găinii se regăsesc şi la oameni.

8. Surpinzător, însă, şi bananele împart aproximativ 60% din ADN cu oamenii.