Home » Știință » O gaură neagră sau două? Norii de praf pot explica trăsături intrigante ale nucleelor galactice active

Publicat: 02.10.2018
Cercetătorii de la University of California, Santa Cruz (UCSC), cred că norii de praf, şi nu două găuri negre, pot explica trăsăturile găsite în nucleele galactice active AGN.

Echipa şi-a publicat rezultatele recent în noul număr al revistei Monthly Notices of the Royal Astronomical Society.

Multe galaxii mari au un AGN, o regiune centrală luminoasă alimentată de materie care se învârte în jurul unei găuri negre. Când aceste găuri negre înghit materie, sunt înconjurate de gaz fierbinte cunoscut ca orizont de evenimente. Aceste emisii de gaz reprezintă una dintre cele mai bune surse de informaţie despre găuri negre şi despre evoluţia acestora, scrie Phys.

Noua analiză a fost condusă de Martin Gaskell, cercetător de astronomie şi astrofizică la UCSC. În loc să fie vorba despre două găuri negre, noua explicaţie vizează complexitatea şi variabilitatea emisiilor mai bine cu ajutorul acestor nori de praf.

„Am arătat că multe dintre proprietăţile misterioase ale nucleelor galactice active pot fi explicate cu ajutorul acestor mici nori de praf care cauzează schimbări în ceea ce vedem”, a precizat Gaskell.

O gaură neagră uriaşă a fost descoperită în mijlocul Căii Lactee. Este de 100 de mii de ori mai mare decât Soarele

Astronomii au detectat o gaură neagră monstruoasă care consumă stele într-un ritm şocant de rapid

Ce se întâmplă dacă eşti atras într-o gaură neagră?

TON 618, cea mai mare gaură neagră descoperită până acum