Home » Știință » Astronomii au descoperit un super-Pământ foarte aproape de noi. ”Este un obiect infam”

Publicat: 17.11.2018
Cercetătorii au descoperit o planetă în orbita uneia dintre cele mai apropiate stele de Soarele nostru, steaua lui Barnard. Există şanse ca această să poată susţine viaţa, în condiţiile în care atmosfera este destul de densă.

Studiul a fost efectuat de cercetători de la Queen Mary University of London, Institut d’Estudis Espacials de Catalunya şi Institute of Space Sciences/CSIC din Spania, scrie Phys.

Planeta posibil solidă, cunoscută ca steaua lui Barnard b, este un super-Pământ cu o masă de cel puţin 3,2 ori din masa Terrei şi completează o orbită în jurul stelei gazdă în 233 de zile.

Rezultatele, publicate în jurnalul Nature, arată că planeta se află la o distanţă considerabilă de steaua sa, pe o orbită cunoscută drept „linia zăpezii”. Este mult dincolo de zona habitabilă în care apa lichidă şi viaţa pot exista.

Temperatura de suprafaţă este estimată la circa -170 de grade Celsius, ceea ce înseamnă că este o lume îngheţată, neprimitoare pentru viaţa terestră.

Totuşi, dacă planeta are atmosferă densă, temperatura poate fi mai ridicată, iar condiţiile pot fi mai blânde.

„Steaua lui Barnard este un obiect infam printre astronomi, pentru că a fost una dintre primele stele unde s-au susţinut descoperiri de planete care ulterior au fost demonstrate a fi descoperiri false. Sperăm că am nimerit de data aceasta”, a precizat Guillem Anglada Escudé de la Queen Mary University.

La circa 6 ani lumină distanţă, steaua lui Barnard este a doua cea mai apropiată stea de Soare după sistemul triplu Alpha Centauri.

Aceasta este o pitică roşie, cel mai întâlnit tip de stea din galaxie. Steaua lui Barnard b este a doua cea mai apropiată planetă de Soare. Cea mai apropiată se află la 4 ani lumină de Terra, fiind descoperită tot de o echipă condusă de Anglada Escudé în anul 2016. Exoplaneta, numită Proxima b, are orbita în jurul unei pitice roşii numite Proxima Centauri.

În prezent, sunt în desfăşurare şi alte observaţii pentru a spori siguranţa rezultatului. Acesta este un test bun pentru WFIRST (Wide Field Infra Red Survey Telescope) al NASA, un telescop din noua generaţie de instrumente create special pentru a observa exoplanete.

Au fost descoperite 95 de exoplanete noi în afara Sistemului Solar