Home » Știință » De ce femeile în vârstă au o sănătate mai precară decât bărbaţii

De ce femeile în vârstă au o sănătate mai precară decât bărbaţii

Publicat: 03.12.2018
Genele cu funcţii în a doua parte a vieţii ar putea explica de ce femeile au o sănătate mai precară decât bărbaţii, la bătrâneţe.

Cercetătorii s-au întrebat de o lungă perioadă de timp de ce femeile au o sănătate mai precară la bătrâneţe, având în vedere că bărbaţii sunt cei cu un risc de mortalitate mai mare în timpul vieţii. Phys arată că răspunsul se află în genele ce aduc beneficii unui sex, dar îl afectează pe celălalt.

Cercetătorii au utilizat modele matematice şi informaţii experimentale despre muşte pentru a arăta că astfel de gene se pot împrăştia cu uşurinţă după ce sistemul de reproducţie feminin se opreşte. „Selecţia naturală încearcă să împingă femeile şi bărbaţii în direcţii diferite. Practic, după ce femeia ajunge la menopauză, ea nu mai poate transmite mai departe aceste gene, aşadar selecţia în cazul femeilor devine mai slabă”, a declarat profesorul David Hosken din cadrul Universităţii din Exeter.

„Aşadar, din acest punct, genele ce îmbunătăţesc condiţia fizică a bărbaţilor în a doua jumătate a vieţii încep să se acumuleze chiar dacă degradează sănătatea fizică a femeilor”, a adăugat el.

Profesorul Hosken a afirmat că este importantă deosebirea dintre rata de supravieţuire şi cea a sănătăţii.

Ştiinţa spune că eşti o persoană total diferită la bătrâneţe decât erai în perioada adolescenţei

Copii mici cu părinţi cărunţi: ce înseamnă pentru societate faptul că oamenii au copii tot mai târziu în viaţă?

Este posibil ca oamenii de ştiinţă să fi descoperit cea de-a patra etapă a vieţii