Home » Știință » Oamenii de știință au descoperit cum poate reveni părul alb la culoarea sa naturală

Publicat: 09.06.2020

O echipă de cercetători a găsit dovezi că părul uman albește din cauza stresului și apoi se poate întoarce la culoarea sa naturală dacă factorii de stres dispar.

Pentru mulți ani, oamenii de știință au crezut că evenimentele stresante pot duce la pierderea culorii părului și că acea albire era ireversibilă. Totuși, noi cercetări arată că părul alb poate reveni la culoarea sa inițială dacă stresul este înlăturat.

Cercetători de la Universitatea Columbia și Școala de Medicină Miller (Universitatea din Miami) au studiat ce rol au melanina și anumite proteine pentru culoarea naturală a părului. Oamenii de știință au extras fire de păr de pe cap și din alte locuri ale corpului de la 14 voluntari. În total au fost colectate 400 de mostre, acestea fiind analizate cu o nouă tehnică care poate depista nivelul de pigmentare din diferite părți ale părului.

Părul alb poate reveni la culoarea sa naturală

Oamenii de știință au descoperit că unele fire de păr erau albe în vârf, dar nu și la rădăcină. Părul crește de la rădăcină.

Așadar, descoperirea sugerează că părul devenit alb la un moment dat revenea mai târziu la culoarea sa naturală, informează MedicalXpress.

Datorită faptului că părul crește într-un anumit timp, cercetătorii au putut calcula momentul exact în care părul unei persoane a început să se albească. Apoi, oamenii de știință au aflat când a revenit la culoarea sa inițială. Voluntarii au fost întrebați dacă au trecut prin evenimente stresante la momentul sau în preajma momentului în care părul a început să se albească.

Astfel, cercetătorii au descoperit că în cazul unei persoane concediul a coincis cu momentul în care părul a revenit la culoarea sa naturală. Oamenii de știință sugerează că acest nou studiu indică faptul că stresul poate albi, într-adevăr, părul. Însă, prin eliminarea acelor factori de stres, părul poate reveni la culoarea sa inițială.

Cercetătorii subliniază că o astfel de revenire poate avea loc doar în cazul părului care a albit din cauza stresului.

Putem albi din cauza stresului?

Adio păr alb! O descoperire recentă va elimina acest semn al îmbătrânirii