Home » Știință » Neuronii „obosiți” ne-ar putea distorsiona percepția timpului

Neuronii „obosiți” ne-ar putea distorsiona percepția timpului

Sursa foto: Pixabay
Publicat: 05.10.2020

Timpul din creier nu respectă ticăitul regulat al celor mai precise ceasuri din lume. În schimb, se pare că uneori zboară iar alteori pare că stă în loc.

Acest simț distorsionat al timpului poate fi cauzat, în mare parte, de celulele creierului care au obosit, potrivit unui nou studiu.

Atunci când creierul este expus la același interval de timp de prea multe ori, neuronii sau celulele de creier sunt suprastimulate și reacționează mai puțin, a arătat un nou studiu. Cu toate acestea, percepția noastră a timpului este complicată, iar mulți alți factori pot explica de ce timpul uneori trece greu iar alteori mai rapid.

Repetiția „obosește neuronii”

Ideea este că repetiția „obosește neuronii”, care sunt sensibili la acea durată a timpului, a declarat Masamichi Hayashi, autor principal al noilor cercetări și om de știință la Institutul Național pentru Tehnologia Informațiilor și Comunicării din Japonia. Însă, „alți neuroni care sunt mai sensibili la alte durate au rămas activi”, a adăugat Hayashi.

Diferența din acea activitate a distorsionat percepția timpului participanților la studiu, a explicat cercetătorul. Dacă era expus la stimuli mai mult decât durata cu care era obișnuit creierul, participantul supraestima timpul, iar dacă era expus la stimuli mai scurți, participantul subestima timpul.

O legătură între neuronii obosiți și timpul distorsionat

Totuși, „nu putem spune în acest moment că oboseala neuronilor a cauzat distorsionarea percepției timpului pentru că studiul nostru a arătat doar o legătură între neuronii obosiți și timpul distorsionat”, a adăugat Hayashi. „Următorul pas este să analizăm relația cauzală”, a continuat acesta, potrivit Live Science.

De asemenea, este posibil ca mai multe mecanisme care produc percepția noastră a timpului să existe în creier . Spre exemplu, percepția noastră privind timpul ar putea să fie strâns legată de așteptările noastre, de chimicalele din creier sau chiar de viteza cu care celulele din creier se activează și formează o rețea atunci când desfășoară o activitate. „Rezolvarea acestei dileme ar fi un pas major pentru viitoare cercetări”, a mai subliniat Hayashi.

De ce timpul pare că trece uneori mai repede și alteori mai încet în 2020