Home » Stiinta » NASA: Jumătate dintre stelele asemănătoare Soarelui din Calea Lactee sunt înconjurate de lumi locuibile

Adrian Popovici 11.08.2020

Cercetătorii estimează că cel puțin jumătate din stele pitice galbene au planete solide în zona locuibilă.

Cercetătorii de la NASA estimează faptul că există câteva miliarde de stele asemănătoare Soarelui, pitice galbene, în Calea Lactee și o serie de noi analize  sugerează că peste jumătate dintre ele ar putea găzdui cel puțin o exoplanetă în zonele lor locuibile, notează Futurism.

Trebuie precizat faptul că această estimare nu garantează că oricare dintre aceste exoplanete sunt sau au fost vreodată locuibile.

Dar studiul realizat de către oamenii de știință de la NASA, oferă cel mai precis bilanț al numărului de planete din galaxie care, teoretic, ar putea îndeplini cerințele necesare găzduirii vieții.

Calcule complexe

Oamenii de știință explică faptul că există mulți factori care trebuie luați în calcul atunci când un studiu încearcă să stabilească „zona locuibilă” a unei stele. Cei mai importanți factori luați în calcul includ distanța dintre stea și planetele din jur, dar și temperaturile resimțite la suprafața planetelor.

Noul studiu nu a luat în considerare niciunul dintre ei, ci doar a calculat câte stele asemănătoare Soarelui ar putea avea o exoplanetă în ceea ce ar putea fi o aproximare rezonabilă a unei zone locuibile. Această aproximare a limitelor zonei locuibile a fost obținută prin compilarea datelor obținute de către studii anterioare.

Plecând de la o serie de date și asumpții despre stelele și sistemele solare din Calea Lactee, oamenii de știință au ajuns la concluzia că în medie, există între 0,37 până la 0,60 exoplanete într-o zonă locuibilă și 0,58 până la 0,88 exoplanete într-o zona mai largă și mai dură, dar încă potențial locuibilă.

Cercetătorii explică faptul că operează cu o marjă de eroare în fiecare dintre cele două cazuri, dar că datele obținute pot reprezenta o bază solidă pentru viitoarele studii care încearcă să identifice planete locuibile folosindu-se de criterii mult mai complexe decât cele folosite de către ei.

„Acesta este un element cheie al Ecuației Drake, folosită pentru a estima numărul civilizațiilor capabile de comunicații spațiale”, a declarat co-autorul studiului, Jeff Coughlin, directorul Kepler Science Office, într-un comunicat de presă. „Suntem cu un pas mai aproape de drumul lung pentru a afla dacă suntem singuri în cosmos”.

Studiul citat a fost publicat în The Astronomical Journal.