Home » Știință » Celulele din creier care rezistă anesteziei generale și produc starea de veghe, identificate de cercetători

Publicat: 24.11.2020

Neurologii nu știut cu certitudine care circuite din creier controlează starea de veghe și de somn, și nici cât de multe medicamente sunt necesare pentru ca anestezia generală să afecteze acele circuite.

Însă, un nou studiu al cercetătorilor de la Penn Medicine aduce neuroștiința cu un pas mai aproape de a rezolva această importantă enigmă.

O echipă de oameni de știință de la Școala de Medicină Perelman de la Universitatea din Pennsylvania a identificat o populație de neuroni din regiunea hipotalamusului a creierului care, odată ce sunt activați, îi împiedică pe șoareci să adoarmă când ar trebui în mod normal. De asemenea, activarea acestor neuroni îi „trezește” de la expunerea la anestezice inhalatorii precum izofluran și sevofluran, dar ajută și la menținerea stării de veghe atunci când animalele primesc anestezice.

Studiul a fost publicat în ediția online a jurnalului Current Biology.

O ipoteză îndelung dezbătută de oamenii de știință

Studiul mai susține și o ipoteză îndelung dezbătută de oamenii de știință, care spune că regiunile din creier care reglează somnul și starea de veghe sunt capabile de reglarea răspunsului creierului la anestezia generală.

„Descoperirile noastră se adăugă dovezilor care arată că circuitele neuronale care reglează starea de veghe ar putea fi importante și pentru ieșirea din anestezia generală”, a declarat Max Kelz, autor senior al studiului și distins profesor al Școlii de Medicină Perelman de la Universitatea din Pennsylvania, potrivit MedicalXpress.

Cercetările ar putea fi folositoare pentru bolile neurologice precum narcolepsia

Totodată, studiul indică posibilitatea medicamentelor viitoare de a accelera în mod activ ieșirea din anestezia generală și ar putea promova starea de veghe care ar putea fi folositoare pentru bolile neurologice precum narcolepsia.

În cazul pacienților care au capacitatea de a se recupera din stări de conștiență minimală, medicamentele terapeutice care declanșează sisteme biologice puternice ar putea să ofere noi strategii de a convinge creierul să revină în starea de veghe conștientă.

„Simfonia” din creier nu ar fi posibilă fără astrocite. Ce a descoperit un studiu recent