Home » Știință » Tot mai mulți astronomi au suspiciuni că Universul este plin de „stele fantomă invizibile”

Publicat: 23.03.2021

Mulți oameni de știință cred că galaxiile sunt alcătuite din aglomerări invizibile de materie întunecată, o substanță invizibilă care nu a fost niciodată observată în mod direct.

Acum, mai multe studii recente au început să propună o idee provocatoare. Particulele fie alcătuite din sau asociate cu materia întunecată s-ar putea uni pentru a forma „stele fantomă” invizibile.

Stelele fantomă, care ar fi fost confundate cu găuri negre, ar putea ajuta cercetătorii să înțeleagă, în sfârșit, majoritatea invizibilă a Universului. Asta presupunând că materia întunecată și stelele fantomă există cu adevărat.

Telescoapele noastre s-ar putea uita direct prin stele fantomă fără să ne dăm seama

Experimentele concepute pentru a descoperi o categorie de particule numită Weakly Interacting Massive Particles (WIMPS), candidat principal al materiei întunecate, au găsit dovezi ale unui alt candidat, anume bosonul întunecat. Bosonii întunecați ar putea alcătui materia întunecată sau ar putea dicta modul în care interacționează cu materia vizibilă.

Cercetările ulterioare au sugerat că acești bosoni întunecați s-ar putea uni gradual, la fel ca orice altă formă a materiei, și în cele din urmă să formeze stele. Însă, stelele fantomă nu ar putea să emită lumină sau căldură, iar telescoapele noastre s-ar putea uita direct prin ele fără să ne dăm seama, potrivit Futurism.

Câteva indicii la care sunt atenți astronomii

Câteva experimente aflate în desfășurare ar putea dovedi în sfârșit dacă aceste stele există cu adevărat. Astfel de stele ar putea fi chiar în centrul galaxiilor, fiind aproape identice cu găurile negre supermasive.

Acum, astronomii speră să observe mai în detaliu găurile negre din Univers. Astfel, vor să afle dacă ar putea fi, de fapt, stele fantomă. Câteva diferențe la care sunt atenți cercetătorii ar fi faptul că stelele fantomă nu ar avea o pseudo-umbră precum cea din centrul primei imagini cu o gaură neagră. Mai mult, undele gravitaționale ar putea fi încă un indiciu.

Cercetătorii ruși au scufundat un telescop uriaș în Lacul Baikal pentru a căuta cele mai mici particule din Univers