Home » Știință » Medicii din Israel susțin că au descoperit cum să inverseze procesul de îmbătrânire celulară

Publicat: 06.09.2021

O echipă de oameni de știință de la Institutul Technion de Tehnologie din Israel a anunțat că a descoperit o modalitate de a inversa procesul natural de îmbătrânire a celulelor sistemului imunitar. Astfel, vârstnicii ar putea dobândi o rezistență mai bună împotriva COVID-19 și altor afecțiuni.

Cercetătorii au identificat calea moleculară pe care corpul uman o folosește pentru a crea celule B, pe care sistemul imunitar le folosește pentru a identifica și produce anticorpi împotriva patogenilor. De obicei, corpul oprește producția de celule B mai târziu în viață, însă suprimarea unui anumit hormon poate declanșa producția, astfel oferind sistemului imunitar al unui vârstnic, în mod teoretic, aceeași rezistență pe care o avea la începutul vieții. Cercetările au fost publicate în jurnalul Blood.

Deși echipa încă trebuie să desfășoare studii clinice, cercetările lor sugerează că am putea să ne îndreptăm spre un viitor în care vârstnicii pot lupta cu patogenii la fel de bine precum generațiile tinere, astfel bucurându-se de sănătate chiar și la vârste înaintate.

„Celulele tinere au o abilitate foarte diversă de a recunoaște orice patogen”

De obicei, celulele B au o perioadă scurtă de viață, iar apoi sunt transformate în celule B de memorie de lungă durată, pe care sistemul imunitar le folosește pentru a ține evidența infecțiilor anterioare. Dacă o celulă B moare înainte să devină o celulă B de memorie, aceasta va fi înlocuită de o altă celulă nou-nouță. Însă, acea producție de celule se oprește atunci când există mai multe celule B de memorie, potrivit studiului, astfel că este mai dificil pentru sistemul imunitar al unui vârstnic să învețe cum să combată noi patogeni precum coronavirusul.

„Atunci când ești tânăr, ai celule tinere, iar celulele tinere au o abilitate foarte diversă de a recunoaște orice patogen care intră în corpul tău”, a explicat Doron Melamed, cercetător la Institutul Technion din Israel, potrivit Futurism.

„Este o descoperire uriașă”

Astfel încât să găsească o modalitate prin care să păcălească organismul să producă celule B noi, cercetătorii au manipulat unul dintre modurile prin care corpul își reface în mod natural stocurile. Pacienții care primeau tratament pentru scleroză multiplă au rămas fără celule B de memorie, moment în care corpul lor a început să producă rapid noi celule B.

Echipa a identificat hormonii care au oprit producția de celule B după ce stocurile au fost refăcute, iar apoi și-au dat seama că dezactivarea hormonilor rezultă în producerea de celule B adiționale. Mai mult, oamenii de știință speră să transforme acest „truc hormonal” într-un tratament de reîntinerire pentru vârstnici și cei imunodeprimați.

„Am descoperit semnale hormonale specifice produse de vechile celule B, celulele de memorie, care inhibă măduva spinării să mai producă celule B noi. Aceasta este o descoperire uriașă. Este precum căutarea acului în carul cu fân”, a spus Melamed.

Un studiu fără precedent sugerează că procesul de îmbătrânire nu poate fi oprit

Oamenii de știință cred că putem întârzia procesul de îmbătrânire

Cercetătorii cred că un medicament pentru diabetul de tip 2 poate amâna procesul de îmbătrânire

Criza climatică pune în pericol strugurii pentru prosecco
O boală eradicată în zilele noastre a fost găsită pe scheletele copiilor incași
Lily Parr, cea mai bună jucătoare de fotbal din istoria Angliei. Una dintre primele jucătoare profesioniste de fotbal din lume
Sully Prudhomme, primul laureat al Premiului Nobel pentru Literatură
Brânza ne face fericiți și ar putea avea și beneficii pentru sănătate
Test de cultură generală. Care țară își incinerează 99% din populație?
Ce se întâmplă cu Starliner? NASA și Boeing au amânat pentru a treia oară revenirea capsulei pe Pământ