Home » Știință » Dovezile care arată că există o altă planetă de dimensiunea lui Marte în Sistemul Solar

Publicat: 29.09.2021

Cele opt planete oficiale nu sunt singurele care au supraviețuit formării Sistemului Solar, iar Pământul ar putea avea o altă planetă, care se ascunde undeva în spațiul interstelar, într-o „a treia zonă”, potrivit unui studiu.

Dacă Planeta cu numărul nouă este acolo, ar putea avea aceeași dimensiune ca Marte.

Publicat în revista Annual Review of Astronomy and Astrophysics, studiul examinează datele din a treia zonă a Sistemului Solar și sugerează că, dincolo de Neptun, ar putea exista ceva de dimesiunea Planetei Marte care se ascunde în întuneric. Astronomia modernă clasifică toate planetele cunoscute din Sistemul nostru Solar în trei tipuri.

Pământul este una dintre cele patru planete interioare stâncoase care orbitează Soarele în centura principală de asteroizi care separă Marte și Jupiter. Al doilea grup este Sistemul Solar exterior și este, de asemenea, tărâmul giganților gazoși Jupiter, Saturn, Uranus și Neptun. Acestea au acumulat cantități nespus de mari de gaz și gheață în jurul miezurilor stâncoase, așa cum susțin oamenii de știință.

Unde se află a treia regiune a Sistemului Solar

A treia regiune a Sistemului Solar se află dincolo de Neptun, unde se află tărâmul planetelor pitice precum Pluto, Sedna, Eris și chiar corpuri mai tinere, precum cometele. Însă, potrivit cercetătorilor studiului citat de Interesting Engineering, acest lucru nu ar fi posibil.

„Pare puțin probabil ca natura să fi creat patru miezuri gigantice ale planetei, dar apoi nimic altceva mai mare decât planurile pitice din Sistemul Solar exterior”, a declarat Kathryn Volk, de la Universitatea din Arizona, și Brett Gladman, de la Universitatea British Columbia.

Pentru a înțelege pe deplin modul în care a apărut Sistemul Solar, oamenii de știință folosesc simulări pe computer pentru a vedea dacă condiții inițiale speciale sau evenimente ar putea evolua într-un Sistem Solar ca al nostru.

Mai multe modele care se apropie cel mai mult de Sistemul Solar real încep cu cel puțin o planetă extrasolară, într-o poziție derutantă, potrivit cercetătorilor. Aceste modele sugerează că Sistemul Solar exterior a fost folosit pentru a găzdui una sau mai multe planete stâncoase, aproximativ de dimensiunea Pământului sau a lui Marte.

Dar, de-a lungul timpului, interacțiunea acestor planete stâncose cu câmpurile gravitaționale supradimensionate ale uriașilor gazoși le-au împins într-o orbită îndepărtată sau chiar pe o traiectorie de ieșire.

„Simulările noastre au constatat că, în aproximativ jumătate din cazuri de sisteme solare simulate ca ale noastre, toate planetele la dimensiunea Planetei Marte din Sistemul Solar exterior au fost expulzate în spațiul interstelar”, a explicat astrofizicianul Scott Tremaine, de la Institute for Advanced Study.