Home » Știință » O nouă strategie de apărare împotriva unui asteroid, pentru a preveni sfârșitul lumii

Credit foto: Unsplash / Bryan Goff
Publicat: 17.10.2021

Un nou studiu sugerează că ultima strategie de apărare împotriva unui asteroid care lovește Pământul ar putea să funcționeze.

Această strategie de apărare este cunoscută sub numele de perturbare a corpului mic. Această mișcare poate sparge asteroizi relativ mici în bucăți, când mai este puțin timp de avertizare că sunt pe un curs de coliziune cu Pământul, relatează Science Alert.

Aceste ultime calcule sugerează că o astfel de strategie este „foarte eficientă” împotriva lovirii asteroizilor, atunci când timpul de impact este la mai puțin de un an distanță.

„Una dintre provocările în evaluarea perturbării este că trebuie modelate toate fragmentelor orbitelor, ceea ce este, în general, mult mai complicat decât modelarea unei simple devieri”, spune fizicianul Patrick King, de la Universitatea Johns Hopkins din Maryland.

Au fost analizate cinci orbite diferite de asteroizi

Cercetătorii au analizat impactul unei bombe nucleare cu un randament de o megatonă care lovește un asteroid lat de 100 de metri (aproximativ o cincime din dimensiunea aproximativă a lui Bennu).

Au fost analizate cinci orbite diferite de asteroizi, cu detonări efectuate oriunde, de la o săptămână la șase luni înainte de impact. Pentru scenariile în care asteroidul poate fi lovit cu două luni înainte de sosirea prevăzută, este posibil să se reducă capacitatea de distrugere la doar 0,1% din masa inițială.

Dacă asteroidul este o piatră mai mare, există șansa să-și reducă masa de impact la doar 1% dacă ar fi atins cu șase luni înainte de data scadentă.

Aceasta poate fi o strategie, dar oamenii de știință preferă să devieze asteroidul departe de Pământ, chiar mai devreme, aceasta fiind varianta mai cercetată și testată.

„Ne-am concentrat pe studierea întreruperilor „târzii ”, ceea ce înseamnă că asteroidul este spart cu puțin timp înainte de impact. Dacă există timp mai mult, de obicei decenii, este de preferat să fie utilizate impacturile cinetice pentru a devia corpul”, spune King.

Pentru a afla unde vor ajunge bucățile de rocă purtate de gravitație și alte forțe, echipa a folosit un software specializat numit Sferal.

NASA și alte agenții continuă să investească în sistemele de apărare planetară, în special pentru depistarea asteroizilor potențial periculoși într-un viitor apropiat.