Home » Știință » Primele imagini cu mostrele colectate de misiunea NASA OSIRIS-REx de pe asteroidul Bennu

Publicat: 11.10.2023

NASA a făcut publice mostrele colectate de nava spațială OSIRIS-REx de pe asteroidul Bennu, acestea fiind primele mostre de asteroid colectate vreodată de către Statele Unite ale Americii.

După ce a fost lansată în toamna anului 2016, misiunea OSIRIS-REx a revenit pe Pământ în data de 24 septembrie 2023 cu praf și roci colectate de pe Bennu, un asteroid bogat în carbon ce trece prin apropierea planetei noastre o dată la fiecare șase ani.

Imediat după revenirea pe Pământ, în deșertul din statul american Utah, capsula cu mostre a fost preluată de echipele NASA și transportată la Centrul Spațial Johnson din Houston, Texas.

Ce au observat cercetătorii atunci când au deschis capsula OSIRIS-REx?

La prima vedere, cercetătorii au observat „un praf negru” atunci când au deschis capsula. Totuși, adevărata comoară s-a aflat în TAGSAM, brațul robotic folosit pentru a extrage mostrele de pe suprafața asteroidului Bennu. Acum, oamenii de știință au deschis în totalitate capsula și au descoperit „o abundență de material” la interior.

„A fost o misiune perfectă”, a declarat Bill Nelson, administratorul NASA.

Evenimentul în care au fost dezvăluite mostrele de pe Bennu a fost transmis în direct:

Sursa: YouTube

Oamenii de știință cred că Bennu s-ar fi format în principala centură de asteroizi dintre Marte și Jupiter, iar după aceea a ajuns mai aproape de Pământ. Asteroidul este vechi de peste 4,5 miliarde de ani, iar tocmai de aceea poate dezvălui detalii importante despre originea și evoluția vieții pe Terra.

„Vrem să înțelegem cu adevărat cum s-a format planeta noastră”

„Vrem să înțelegem cu adevărat cum s-a format planeta noastră și ce a trebuit să se întâmple pe Pământ pentru a deveni un loc în care viața s-a putut dezvolta. Există indicii că apa de pe Pământ ar fi venit de la asteroizi, așa că dacă există cu adevărat o legătură între apa din corpurile noastre și apa dintr-o rocă din spațiu care s-ar fi prăbușit pe Pământ în urmă cu 4 miliarde de ani, atunci asta ne spune ceva profund despre ceea ce suntem noi și despre relația noastră cu planeta și spațiul cosmic”, a declarat dr. Tom Statler, expert NASA în asteroizi și apărare planetară, într-un interviu pentru DESCOPERĂ.ro.

Asteroidul Bennu a fost descoperit în 1999, iar cercetătorii cred că s-a desprins dintr-un asteroid mai mare bogat în carbon în urmă cu aproape 2 miliarde de ani. Tocmai pentru că este atât de vechi, Bennu ar putea conține și acum molecule organice similare cu cele care au fost implicate în debutul vieții pe Pământ.

Ziua, luna și anul în care asteroidul Bennu ar putea lovi Pământul cu forța a 22 de bombe atomice

Ce au văzut cercetătorii de la NASA atunci când au deschis capsula OSIRIS-REx cu mostrele de pe asteroidul Bennu?

INTERVIU EXCLUSIV: DESCOPERĂ.ro a vorbit cu NASA despre misiunea OSIRIS-REx