Home » D:News » Un asteroid cu diametrul de cinci kilometri se va apropia de Pâmânt cu câteva zile înainte de Crăciun

Publicat: 29.11.2017
Un asteroid gigant va trece pe lângă Pământ pe 16 decembrie.

Asteroidul a fost denumit 3200 Phaethon, după semizeul grec, care ar fi fost pe punctul de a incendia întregul Pământ. Conform Mirror, asteroidul a fost clasificat ca potenţial periculos de către Minor Planet Center. Însă, în ciuda numelui, 3200 Phaethon nu constituie un pericol pentru omenire.

Va trece la peste 10,460 milioane de kilometri de Pământ, în termeni spaţiali distanţa fiind relativ mică. Cercetătorii din cadrul Jet Propulsion Laboratory al NASA plănuiesc să utilizeze oportunitatea pentru a obţine modele 3D detaliate ale asteroidului, care are o formă neregulată. Conform măsurătorilor realizate de specialişti, asteroidul are un diametru de 4,82 de kilometri.

Asteroidul a fost detectat iniţial în decembrie 2007 şi este considerat corpul spaţial care duce la apariţia ploii de meteoriţi Geminide, ce are loc anual pe 13 decembrie.