Home » D:News » Incalzirea globala distruge pana si picturile preistorice

Incalzirea globala distruge pana si picturile preistorice

Publicat: 02.03.2009
Geologi, biologi si alti oameni de stiinta s-au intalnit joi la Paris pentru a gasi o modalitate de a salva picturile preistorice din pestera Lascaux, Franta, cea mai afectata dintre pesterile de acest gen. Desenele rupestre, vechi de 17.000 de ani, abia mai sunt vizibile din cauza ciupercilor si a bacteriilor care s-au inmultit ingrijorator pe fondul incalzirii accelerate a climei.

„Toate probleme pesterii Lascaux vin de la ventilatia din interiorul acesteia. Incalzirea temperaturii nu a facut decats a agraveze un proces care deja incepuse in momentul in care grota a fost descoperita la inceputul anilor ’40”, afirma Marc Gaulthier, unul dintre cercetatorii implicati in proiect.

Pesterea Lascaux a fost inchisa publicului inca din 1963 ca urmare a aparitiei unor alge verzi care afectau picturile, fenomen pus pe seama dioxidului de carbon expirat de numerosii vizitatori. Autoritatile locale franceze intentioneaza sa construiasca o replica la scara a pesterii care sa poata fi vizitata in continuare.

Sursa:Discovery