Home » D:News » Un pesticid care ucide foarte eficient a fost botezat după Keanu Reeves

Un pesticid care ucide foarte eficient a fost botezat după Keanu Reeves

Publicat: 12.02.2023

Ce înseamnă să fii cu adevărat influencer? Să existe un pesticid care ucide foarte eficient numit pe baza rolurilor tale: Keanumycin.

„Keanumycin” este un nou pesticid inventat și botezat de o echipă de cercetători de la Bio Pilot Plant de la Leibniz-HKI, din Germania, care a publicat un studiu privind descoperirea biochimică ucigașă în Journal of the American Chemical Society.

„Acest pesticid care ucide foarte eficient are molecule atât de puternice încât le-am numit după Keanu Reeves”, a declarat cercetătorul german Sebastian Götze, autor principal al studiului, „pentru că și el este extrem de mortal în rolurile sale”.

Ce roluri joacă acest pesticid care ucide foarte eficient?

Keanumicinele, fabricate din bacterii din genul Pseudomonas, țintesc un dăunător al plantelor fungice numit Botrytis cinerea, care provoacă putregaiul cenușiu care distruge recoltele.

Botrytis cinerea infectează peste 200 de specii de fructe și legume și este, de asemenea, una dintre multele ciuperci problematice care au devenit din ce în ce mai rezistente la pesticidele chimice existente, precum și (probabil cel mai amenințător) la produsele farmaceutice.

„Multe ciuperci patogene umane sunt acum rezistente la antimicotice (antifungice), parțial pentru că sunt utilizate în cantități mari în câmpurile agricole”, a adăugat Götze.

Dar, în această notă, oamenii de știință spun că acest compus s-a dovedit promițător în distrugerea ciupercii patogenice Candida albicans, împreună cu alte câteva. Și pentru că este mai degrabă bacterian decât chimic, se crede că acest compus este mult mai sănătos din punct de vedere ecologic și, între timp, nu a arătat nici un risc de a afecta celulele vegetale sau umane, subliniază Futurism.

Alte vietăți botezate după celebrități

Merită menționat faptul că Keanu Reeves nu este prima celebritate după care a fost botezat un compus natural, o plantă sau o creatură. Există, de exemplu, o viespe parazită în Africa de Sud numită Conobregma bradpitti, în timp ce un întreg gen de ferigi genderfluid poartă numele cântăreței pop Lady Gaga.

Desigur, s-ar putea argumenta că starul din Pedro Pascal, din „The Last of Us”, ar fi fost cea mai bună alegere aici, dar asta nu înseamnă că Keanu merită mai puțin. Dar având în vedere amenințarea foarte reală pentru umanitate pe care ar putea-o reprezenta destul de curând ciupercile patogene, vor exista destui compuși antifungici de botezat pe viitor.

Ce joburi au căutat românii la început de 2023?

Un balon nord-coreean a intrat în spațiul aerian al Coreei de Sud

Câte persoane ar putea fi afectate de cutremurele din Turcia și Siria?

O influenceriţă, amendată după ce s-a filmat în timp ce gătea și mânca un mare rechin alb