Home » Istorie » O descoperire făcută pe malul Rinului i-ar putea forţa pe arheologi să reevalueze istoria evoluţiei omului

Publicat: 22.10.2017
Arheologii din Germania au descoperit mai mulţi dinţi fosilizaţi din urmă cu 9,7 milioane de ani. Specialiştii afirmă că ar putea declanşa ''rescrierea'' istoriei umanităţii.

Rămăşiţele dentare au fost descoperite în fluviului Rin din apropierea comunei Eppelsheim. Independent notează că aceştia ar fi aparţinut lui ”Lucy,” un schelet vechi de 3,2 milioane de ani al unui strămoş al omului din Etiopia.

Însă aceştia nu seamănă cu celelalte rămăşiţe dentare ale altor specii europene sau asiatice, fapt ce pune la îndoială teoria ”migraţiei  din Africa” ce ar sta la baza originii oamenilor. Cercetătorii au fost atât de uimiţi de descoperire încât au ţinut-o ascunsă de public în decursul anului trecut.

Herbert Lutz, director al Muzeului de Istorie Naturală din Mainz şi lider al cercetărilor, a declarat: ”Sunt clar dinţii unei primate. Însă caracteristicile lor seamănă cu cele din discoperirile din Africa care sunt însă cu patru până la cinci milioane de ani mai noi decât cele din Eppelsheim. Este cu adevărat un noroc, dar şi un mare mister.”

În cadrul unei conferinţe de presă, primarul din Mainz a declarat că descoperirea i-ar putea forţa pe cercetători să reevalueze istoria primilor oameni. Deşi au fost descoperite nenumărate fosile ale primatelor care au existat în Europa în urmă cu milioane de ani, nu a fost confirmat pe continent niciun caz al unei specii de hominid înrudit cu omul.

În anul 1974, paleoantropologul american Donald Johanson făcea una dintre cele mai importante descoperiri din istoria omenirii. El identificase rămăşiţele fosilizate ale unui reprezentat al speciei Australopithecus afarensis, care trăise în urmă cu circa 3,8 milioane de ani. Individul descoperit a fost denumit ,,Lucy”