Home » Istorie » Descoperirea unor oase de păsări zdrobite rescrie istoria apariţiei oamenilor într-una dintre cele mai mari insule de pe glob

Publicat: 17.09.2018
Oamenii au ajuns în Madagascar cu 6.000 de ani mai devreme decât s-a crezut anterior. Aceştia vânau păsări mari, native, din insula din sud-estul Africii, lăsând în urmă oase sfărâmate care au permis rescrierea cronologiei apariţiei primilor oameni.

Tăieturile şi fracturile a trei oase de picior descoperite anterior care aparţineau păsărilor-elefant (acum dispărute) din Madagascar au fost realizate cu unelte de piatră acum cel puţin 10.500 de ani, conform paleontologului James Hansford şi a colegilor săi de la Zoological Society of London.

Până acum, cea mai veche dovadă a existenţei oamenilor în Madagascar erau unelte de piatră care datează de acum 4.000 de ani, scrie Science News.

Păsările-elefant aveau o înălţime de 3-4 metri şi cântăreau circa 500 de kilograme.

Descoperirile echipei de cercetători britanici sugerează că oamenii trăiau în Madagascar alături de păsările-elefant şi alte animale de dimensiuni mari care acum au dispărut, cel mai probabil din cauza vânării excesive a acestora.

Fără fecalele lemurienilor, pădurile din Madagascar riscă să fie schimbate dramatic