Home » Lumea digitală » Descoperirea cercetătorilor MIT poate dubla numărul de tranzistori acomodaţi pe chip-urile de siliciu

Publicat: 25.12.2018
Momentan, frecvenţele de funcţionare ale microscoapelor au încetat să mai crească pentru chip-urile moderne, performanţă vine doar pe calea miniaturizării procesului de fabricaţie şi folosirea unor micro-arhitecturi din ce în ce mai complexe.

Cercetătorii MIT au anunţat descoperirea unui procedeu de fabricaţie care promite dublarea numărului de tranzistori acomodaţi pe chip-urile de siliciu.

MESAJE DE CRĂCIUN 2018. O colecţie de urări, mesaje, felicitări şi sms-uri frumoase pentru un Crăciun Fericit

Organizaţi pe verticală, tranzistorii 3D sunt deja folosiţi cu procesoarele moderne pentru a reduce spaţiul ocupat pe pastila de siliciu şi îmbunătăţi performanţele în ansamblu. Potrivit cercetătorilor MIT, există loc pentru miniaturizare suplimentară cu ajutorul unei tehnici de micro-fabricare ce presupune modelarea chip-ului de siliciu atom-cu-atom.

Mult mai precis, procedeul thermal atomic-level etching (ALE) permite reducerea spaţiului dintre tranzistorii individuali la numai 2.5nm, în comparaţie cu 7nm cât este limita inferioară a metodelor de fabricaţie actuale.

În mod tradiţional, microfabricarea chip-urilor de siliciu implică depozitarea prealabilă a unui film subţire de material fotosensibil pe un substrat de siliciu, urmată de gravarea designului de microprocesor. Formarea tranzistorilor se face prin expunerea la lumină de o anumită lungime de undă, propagată printr-o serie de măşti care blochează selectiv lumina ajunsă pe stratul de material fotosensibil, reproducând designul chip-ului respectiv.

Materialul expus la lumină este dizolvat folosind substanţe chimice.În urmă sunt lăsaţi tranzistori şi traseele de comunicaţie proaspăt gravate.

Teatrul Național București, cultură la kilometrul zero al Capitalei (DOCUMENTAR)