Home » Maratoanele Descopera » Mari întrebări » De ce dinozaurii mergeau pe două picioare?

De ce dinozaurii mergeau pe două picioare?

Publicat: 08.03.2017
Paleontologii au elaborat o nouă teorie care explică modul în care strămoşii dinozaurilor au dezvoltat locomoţia bipedă.

Dinozaurii au moştenit mişcarea bipedă de la mai micii proto-dinozauri. Scott Persons, cercetătorul care a condus acest studiu, sugerează că inovaţia evolutivă a avut loc datorită cozii, relatează Science Daily.

Person precizează că „aceste cozi ale proto-dinozaurilor aveau muşchi puternici. […] Având această masă musculară, le permitea primilor dinozauri forţa necesară pentru a sta şi a se mişca pe membrele posterioare. Vedem acelaşi efect în multe şopârle actuale care se ridică şi se deplasează pe două membre”.

În timp, aceste specii au evoluat şi s-au putut deplasa mai rapid, pe distanţe mai mari. De asemenea, reducerea în dimensiune a membrelor anterioare a ajutat la reducerea în masă a organismului.

Acelaşi studiu infirmă teoria conform căreia membrele anterioare au fost folosite pentru a vâna, sugerând că cele mai multe specii de dinozauri au fost erbivore.

Dacă această teorie este valabilă, de ce nu şi mamiferele au dezvoltat acest comportament? Persons precizează că mamiferele nu au acei muşchi ai cozii care ajută la locomoţia bipedă şi că proto-mamiferele şi-au pierdut acest ţesut undeva în Permian, acum 2562 milioane de ani, într-o perioadă în care proto-mamiferele se adaptau pentru un trai subteran.

Descoperire surprinzătoare în Bolivia. ”Este mai mare decât oricare altă”. Cronologia dinozaurilor carnivori va trebui rescrisă – VIDEO