Home » Maratoanele Descopera » Mari întrebări » De ce anumite forme de leucemie afectează în general copii?

De ce anumite forme de leucemie afectează în general copii?

Publicat: 08.12.2019
Observaţiile oncologilor şi diferite studii arată că anumite forme de leucemie apar în primii ani de viaţă, afectând în mod disproporţionat copiii în comparaţie cu adulţii.

Aceste forme de cancer evoluează rapid, din această cauză tratamentul folosit împotriva acestora trebuie să fie agresiv. Studiile au surpins o serie de simililarităţi între formele de cancer dezvoltate de către copii şi cele dezvoltate de către adulţi şi au ajuns la concluzia că nu pot fi identificate aceleaşi rădăcini genetice, notează Live Science.

„Ştim de ceva timp că există diferenţe genetice clare între cancerul la copil şi cancerul adult”, explică dr. Thomas Mercher, director al Departamentului de hematologie al Institutul Naţional Francez de Sănătate şi Cercetări Medicale.

Cercetătorii au aflat că anumite anomalii genetice specifice leucemiei apar în celule de la vârste foarte fragede şi chiar în perioada sarcinii. Unele studii sugerează chiar că unele forme de leucemie pot afecta doar celule tinere, în formare, precum cele ale fetuşilor şi ale copiilor, dar nu şi pe cele ale adulte.

Echipa condusă de către dr. Mercer a prelevat mostre genetice de la copiii care sufereau de leucemie mieloidă acută şi au replicat maladia în organismele unor animale model (AML).

Oamenii de ştiinţă au ajuns la concluzia că leucemia mieloidă acută tinde să apară mai des în cazul adulţilor, totuşi, în cazul copiilor, are o mortalitate de 25%. O formă particulară de AML, numită leucemie mieloidă acută de tip 7 (AML-M7), apare cu precădere în cazul copiilor sub doi ani. ce provoacă aceste discrepanţe? Cercetătorii sunt de părere că răspunsul se află în genele copiilor.

Analizele genetice au arătat că genele copiilor care suferă de AML s-au unit, informaţia genetică distorsionată a acestor gene fiind cea care este răspunzătoare de sintetizarea unor proteine, care, eventual, tranformă celulele sănătoase în celule canceroase. Aceste gene hibrid nu au identificate în cazul celulelor canceroase ale adulţilor.

Una dintre aceste gene hibrid este ETO2–GLIS2, apărută prin fuzionarea genelor ETO2 şi GLIS2, ea manifestându-se în cel puţin 30% dintre cazurile de copii care suferă de leucemie. Atunci când au activat această genă în cazul fetuşilor de şoricei folosiţi ca animale model, clelulele acestora s-au transformat, devenind celule canceroase. Iar atunci când au dezactivat respectiva genă, celulele au început să revină la normal.

„Etapa de dezvoltare a celulelor în care apare mutaţia determină agresivitatea şi tipul de leucemie de care o persoană suferă”, explică dr. Mercher.

Doctorii sunt de părere că stagiul de dezvoltare fetal permite acestor forme de leucemie să apară. Totuşi, ei explică faptul că studiile viitoare trebuie să identifice mutaţiile specifice asociate diferitelor forme de leucemie, deschizând perspectiva unor noi terapii şi tratamente.

Astronomii au măsurat viteza deformării Căii Lactee
Pentru prima dată, au fost găsite niveluri alarmante de fibră de sticlă în lanțul trofic
„Apus de soare”. Moartea lui Barbu Ştefănescu Delavrancea
Luke Perry, cel mai iubit actor din Beverly Hills, 90210. „Nu sunt James Dean. Și nimeni altcineva nu este”
Shannen Doherty: „Nu am terminat cu viața. Nu am terminat cu iubirea. Nu am terminat cu lucrurile pe care mai am să le fac”
Motivul pentru care meteorologii nu zboară în serile de vară
Ana Maria Păunescu, declarații tulburătoare despre Adrian Păunescu: „Eu am în permanență o comunicare cu el!” | ALTCEVA CU ADRIAN ARTENE
Blocați în spațiu: NASA și Boeing tot nu știu când vor reveni pe Pământ astronauții capsulei Starliner
Test de cultură generală. Care este diferența dintre viespe și albină?
Ultimele 12 luni au marcat cea mai caldă perioadă înregistrată vreodată pe Pământ
A murit Shannen Doherty, cunoscută pentru rolurile din „Beverly Hills 90210” și „Charmed”
Numărul maşinilor furate și găsite de polițiști a crescut în 2024
Falcon 9 de la SpaceX, cea mai activă rachetă din lume, a fost reținută la sol de autoritățile americane
Începutul sfârşitului a avut loc pentru el cu 209 ani în urmă. Aşa a fost răpusă o legendă
Un miner polonez a fost salvat după ce a rămas blocat mai bine de 48 de ore în subteran
Scandal între Australia și Rusia. Mesajul transmis de premierul australian
Au fost anulate restricțiile de pe conturile de Facebook și Instagram ale lui Donald Trump
Cine este bărbatul de 20 de ani care a încercat să-l asasineze pe Donald Trump?