Home » Maratoanele Descopera » Mari întrebări » Când au purtat oamenii haine pentru prima dată?

Când au purtat oamenii haine pentru prima dată?

Credit foto: Shutterstock
Publicat: 16.01.2021

În timpul sezonului de iarnă, vă întrebați vreodată, cum erau strămoșii noștri fără haine? Oamenii de știință și-au dorit să afle când au purtat strămoșii noștri haine pentru prima dată în istorie.

Potrivit unui studiu din 2011, oamenii au început să folosească o piesă vestimentară după penultima epocă de gheață, cu aproximativ 170.000 de ani în urmă. Dovezile provin de la păduchi, deoarece oamenii de știință au aflat că aceștia au intrat în viața noastră atunci când au fost confecționate primele haine din lume.

Cercetarea a fost publicată în revista Molecular biology and Evolution. Acesta descrie modul în care secvențierea ADN a paraziților a fost utilizată pentru a calcula când au început păduchii de îmbrăcăminte să se separe de păduchii care trăiesc pe corpul uman.

Potrivit curatorului asociat al Muzeului de Istorie Naturală din Florida, SUA, David Reed, cercetătorii au dorit să găsească o altă metodă de identificare a momentului în care oamenii ar fi putut începe să poarte inițial haine.

Care este legătura dintre păduchi și primele haine purtate de om

Reed a explicat: „Știm că păduchii de corp sau păduchii de îmbrăcăminte aproape sigur nu au existat până când nu au apărut hainele purtate de oameni”. Rezultatele cercetărilor arată că strămoșii noștri au început să poarte haine la mult timp după dispariția părului lor ca de maimuță.

Căderea părului a avut loc cu aproximativ un milion de ani în urmă, cu mult înainte de apariția oamenilor moderni în Africa, ne informează Science Times.

Același studiu indică faptul că strămoșii noștri erau deja nud sau relativ fără păr în acel moment al evoluției. Reed a explicat că este interesant să ne gândim că „oamenii au reușit să supraviețuiască” în Africa atât de mult timp fără îmbrăcăminte și fără părul corpului.

Se crede că strămoșii noștri s-au mutat din Africa și au ajuns la temperaturi mai reci și la latitudini mai mari undeva între 100.000 și 60.000 de ani în urmă. Aceste rezultate ne arată că apariția hainelor pentru prima dată era strâns legată de apariția unor astfel de călătorii lungi, posibil spre nord.

Vă invităm să citiți și:

Vikingii îşi creau haine din blana pisicilor. Cât de diferite erau felinele medievale de cele din prezent

Mumiile otrăvitoare! Cercetătorii au descoperit o toxină misterioasă pe hainele unor fete sacrificate de incaşi în timpul unui ritual

Cum ajunge fumul de ţigară impregnat în păr sau haine să ne facă mai mult rău decât clasica ţigară sau fumatul pasiv