Home » Natură » A apărut o nouă mare ameninţare globală care afectează inclusiv România

A apărut o nouă mare ameninţare globală care afectează inclusiv România

Publicat: 11.11.2017
Biologul Leslie Anthony a descris în cartea sa numită ”The Aliens Among Us” efectele nocive ale acestor specii, dar şi perspectiva unei metode de a lupta împotriva acestora.

Doar Insula Bouvet, un mic petec de pământ din sudul Atlanticului, este singurul loc de pe Pământ care nu este afectat de speciile invazive. Alt loc şi orice persoană de pe planetă sunt afectate direct sau indirect de acest fenomen, scrie Science News.

Acestea, fie că sunt aduse intenţionat, fie ca migrează din cauza deteriorării sau chiar distrugerii habitatului de acţiunile umane, aduc schimbări noului mediu, afectând în principal infrastructura şi agricultura.

Anthony precizează că aceştia sunt „copiii născuţi de globalizare şi consumerism”. Faptul că putem străbate planeta de la un capăt la altul aduce cu sine şi o serie de probleme. Spre exemplu, seminţele pot fi transportate de pe un continent pe altul cu o foarte mare uşurinţă. Şopârlele exotice aduse de diverşi oameni pot scăpa în mediul înconjurător străin.

De asemenea, se cunosc cazurile mult prea dese în care urşii invadează Braşovul, coborând din cauza lipsei de hrană.

Aşadar, problema este una complexă şi include o serie de factori care a dus la aceasta.

În acest sens, lupta împotriva acestui flagel este dificilă, iar deocamdată include grupuri care depun eforturi de a intercepta speciile înainte de a ajunge în alte locuri. Eforturile includ de asemenea eradicarea celor care deja s-au stabilit într-un habitat străin.

Florida este atacată de melci gigantici: „Lumea nu conştientizează devastarea pe care o pot produce” (FOTO/VIDEO)

Va dispărea habitatul urşilor panda?

Habitat unic, descoperit in adancurile Pamantului