Home » Stiinta » Fungicidele folosite în ultimii 20 de ani în agricultură reprezintă un PERICOL URIAŞ pentru neuroni. Care sunt fructele şi legumele cu probleme – VIDEO

Marina Manastîrlî 04.02.2016
Cercetătorii au expus celulele cerebrale la mai mult de 300 de pesticide şi fungicide diferite.

Oamenii de ştiinţă au constatat că fungicidele moderne, care sunt pulverizate pe fructe şi legume, cauzează modificări genetice în neuronii şoarecilor de laborator, similare cu cele ale bolilor de autism şi Alzheimer.

Cercetătorii au expus celulele cerebrale la mai mult de 300 de pesticide şi fungicide diferite şi au constatat că o clasă de fungicide, respectiv strobilurinele, au produs modele de modificări genetice observate adesea în condiţiile umane.

Oamenii de ştiinţă de la Universitatea din Carolina de Nord, din Chapel Hill, speră că experimentul ar putea releva tipurile de substanţe din mediul înconjurător, care contribuie la dezvoltarea bolilor precum autismul. Ei au descoperit compuşi care produc semne genetice distinctive de autism şi ale altor boli neurodegenerative.

Clasa de fungicide strobilurine a fost aprobată spre utilizare în ultimii 20 de ani, cu mai mult de o jumătate de secol după ce primul individ a fost diagnosticat cu autism. După ce fungicidele au ajuns pe piaţă, acestea au fost folosite, deci pulverizate în cantităţi tot mai mari pe terenurile agricole pentru a proteja culturile de varză, spanac, salată verde, roşii, mere, pere şi struguri.

„Studiul a fost conceput pentru a încerca să identifice produsele chimice care ar putea provoca autism, dar noi nu afirmăm cu certitudine că acestea cauzează autismul. Studiul furnizează dovezi că aceste substanţe chimice sunt nefavorabile pentru neuroni şi favorizează neurodegenerarea”, a declarat cercetătorul principal, Mark Zylka, al cărui studiu apare în Nature Communications.

Testele efectuate pe neuronii şoarecilor au arătat că aceşti compuşi au degradat activitatea genelor implicate în transmiterea sinaptică, mecanismul prin care neuronii comunică unii cu alţii.

Teste suplimentare au aratat că expunerea la fungicide au determinat apariţia în neuronii şoarecilor a mai multor radicali liberi. Fungicidele au mai perturbat structurile numite microtubuli, a căror modificare ar putea afecta capacitatea de ”comunicare” a neuronilor maturi şi împiedica circulaţia normală a neuronilor din creierul în curs de dezvoltare.

„Aceste fungicide sunt veşti proaste pentru neuroni „, a declarat Mark Zylka.

Jeannie Lee, profesor de genetică la Şcoala de Medicină de la Harvard, care nu a fost implicată în cercetare a declarat că acest studiu ar trebui să servească drept „un apel de trezire pentru agenţiile de reglementare şi pentru comunitatea medicală.  Ea a adaugat că cercetarea are mai multe variaţii de implicare nu numai pentru autism, dar şi pentru boli precum cancerul şi maladia Parkinson, dar şi pentru sănătatea generaţiilor viitoare.

„Acest nou studiu confirmă încă o dată faptul că cauzele autismului implică mai mulţi factori complecşi  care interacţionează, inclusiv genetica, mediul şi dezvoltarea creierului”,  a declarat Carol al Povey, directorul Centrului britanic pentru Autism de la Societatea Naţională de Autism.

LISTA fructelor şi legumelor care conţin cele mai multe pesticide – FOTO