Home » Natura » ”Sfântul Graal al paleoantropologiei”: A fost descoperită cea mai veche fosilă a unui animal

Oana Bujor 09.25.2018
Denumit „Sfântul Graal al paleoantropologiei”, cercetătorii au confirmat că o formă ovală neobişnuită, conservată în Rusia, este cea mai veche fosilă a unui animal.

Timp de ani buni, în comunitatea ştiinţifică au avut loc dezbateri în privinţa lui Dickinsonia, ce a trăit pe Pământ în urmă cu 558 de  milioane de ani, în perioada Ediacaran. Conform Independent, formele de viaţă din acea perioadă sunt considerate primele creaturi multicelulare de dimensiuni mari, însă erau cu totul diferite de ceea ce există în prezent.

Anterior, specialiştii au sugerat că Dickinsonia, ce are un metru lungime, ar fi fost o ciupercă sau o amibă gigantică. Însă experimentele realizate pe specimenul din Rusia i-au dezvăluit adevărata identitate. Fosila a fost atât de bine conservată, încât cercetătorii au perforat-o până au descoperit urme de colesterol, un indicator clar al prezenţei animale.

„Molecula de grăsime fosilizată descoperită dovedeşte că animalele aveau dimensiuni mari şi erau abundente în urmă cu 558 milioane de ani, cu milioane de ani înainte decât se credea anterior”, a declarat profesorul Jochen Brocks, din cadrul Universităţii Naţionale din Australia.

Informaţiile obţinute recent arată că animalele mari au început să domine planeta, în perioada exploziei Cambriene, acum 541 milioane de ani. În acel moment, creaturi precum viermi sau moluşte au apărut în arhivele fosilelor, dar noua descoperire sugerează că au fost precedate de un grup de animale ce semănau cu Dickinsonia.

În afară de nivelul crescut al colesterolului, fosilei îi lipseau indicii asociaţi fungilor. „Cercetătorii au încercat timp de peste 75 de ani să descopere originile fosilei Dickinsonia”, a declarat profesorul Brocks. „Fosila de grăsime arată că Dickinsonia este cea mai veche fosilă de animal, fapt ce rezolvă un mister vechi de zeci de ani care a fost denumit Sfântul Graal al paleoantropologiei”, a adăugat el.

Specimenul a fost prelevat dintr-o stâncă aflată în apropierea Mării Albe. „A fost nevoie de un elicopter pentru a ajunge acolo, este o zonă foarte izolată”, a declarat doctorandul Ilya Bobrovskiy.

Lideri mondiali şi laureaţi ai Premiului Nobel cer suspendarea drepturilor intelectuale pentru COVID
Moderna vrea să introducă a treia doză pentru vaccinul anti- COVID-19
Ce este sindromul de scurgere capilară (SCLS), boala Clarkson?
Sonda InSight de pe Marte a intrat în hibernare de urgență. NASA încearcă să salveze nava spațială