Home » Natură » Adevărata amploare a declinului dramatic al populaţiilor de insecte din pădurile tropicale a fost scoasă la iveală

Publicat: 20.10.2018
Un nou studiu al unei echipe internaţionale de cercetători a arătat adevărata amploare a declinului insectelor. În pădurile din Puerto Rico, savanţii au observat un declin semnificativ atât în populaţiile de insecte, cât şi în animalele insectivore. Mai rău, fenomenul nu se reduce la această regiune.

Cel mai nou studiu de acest fel, publicat recent în Proceedings of the National Acadaemy of Sciences, arată că pierderea populaţiilor de insecte se extinde în Americi şi dincolo de continent. Autorii studiului susţin că schimbările climatice reprezintă un factor important pentru pierderea nevertebratelor tropicale, scrie The Independent.

Bradford Lister, biolog la Rensselaer Polytechnic Institute din New York, a studiat insectele din pădurile tropicale din Puerto Rico din anii ’70. Acestea sunt extrem de bogate într-o varietate de specii, de la plante, insecte, la animale. „Am mers în ’76 şi ’77 pentru a măsura resursele: insectele şi speciile insectivore din pădure, păsările, broaştele şi şopârlele”, a precizat Lister.

S-a întors după 40 de ani, împreună cu colegul său Andres Garcia, ecolog la National Autonomous University of Mexico. Ce (nu) au văzut la întoarere i-a tulburat. „A fost imediat evident atunci când am intrat în pădure”, a precizat Lister. „Mai puţine păsări zburau pe deasupra. Fluturii, odată abundenţi, lipseau cu desăvârşire”, a adăugat acesta.

În urma studiilor, s-a determinat că biomasa regiunii (greutatea tuturor nevertebratelor uscate prinse), remarcând că masa a scăzut de 4-8 ori în ultimii 40 de ani.

Timothy Schowalter, de la Louisiana State University, care nu a fost implicat în noul studiu, susţine că rezultatele sunt în concordanţă cu datele sale cu privire la aceste păduri culese în anii ’90.

De asemenea, populaţia de insectivore a scăzut în medie la jumătate, dar la unele specii, s-a remarcat o scădere şi cu 90%.

Cei doi autori ai studiului susţin că diminuarea dramatică este cauzată de încălzirea globală. Temperatura medie din păduri a crescut cu circa 2 grade Celsius. Nevertebratele care trăiesc aici sunt adaptate la temperatura originală, dar au probleme când aceasta se modifică, întrucât insectele nu pot regla căldura internă.

Noul studiu vine ca o completare la alte studii care au apărut în ultimii ani şi care indică faptul că ne aflăm într-o extincţie în masă a insectelor. Spre exemplu, un studiu de anul trecut din Germania a arătat că populaţiile de insecte zburătoare au dispărut, sugerând un alt vinovat, anume pesticidele şi pierderea habitatului.

Populaţia de insecte zburătoare a scăzut cu 75% în ultimii 27 de ani. Fenomenul are urmări grave

Un nou studiu arată adevăratul pericol al înţepăturilor de ţânţar. La ce ne expun aceste insecte

Planul armatei SUA de a împrăştia virusuri folosind insecte poate crea ”o nouă clasă de arme biologice”

Un nou pesticid poate dăuna albinelor la fel de mult ca cele pe care caută să le înlocuiască

Cum ajung microplasticele din intestin spre alte organe?
Un polonez a intrat în Cartea Recordurilor după ce a stat scufundat în gheață peste 4 ore
Care este al doilea cel mai plăcut oraș din Europa?
Microsoft a dezvăluit Inteligența Artificială care transformă pozele și vocea în filmări realiste