Home » Natură » Penele au apărut înainte cu milioane de ani ca păsările să evolueze

Penele au apărut înainte cu milioane de ani ca păsările să evolueze

Publicat: 12.06.2019
Indiciile descoperite de către oamenii de ştiinţă sugerează că păsările nu sunt singurele animale care au avut pe suprafaţa corpului pene.

Fosilele descoperite pe teritoriul Chinei sugerează că penele nu reprezintă o caracteristică specifică păsărilor şi că evoluţia vieţii pe Pământ a făcut ca acestea să apară cu aproximativ 100 de milioane de ani înaintea evoluţiei păsărilor sau chiar a dinozaurilor, notează Science Alert.

Această nouă abordare în ce priveşte apariţia penelor a luat avânt anul trecut în China, odată cu studierea a două fosile de pterosaur, acestea fiind ale unor reptile adaptate zborului. Conform analizelor cercetătorilor, pterozaurii aveau penele asemănătoare cu cele ale dinozaurilor.

„Asta plasează originea penelor în urmă cu aproape 250 de milioane de ani. Acesta fiind punctul de orgine al pterozaurilor, dinozaurilor şi al celorlate rude”, explică Mike Benton, paleontolog de la Universitatea Bristol.

Stabilirea acestui punct de origine al penelor în Triasicul Timpuriu înseamnă că penele au apărut înaintea strămoşilor păsărilor. În acea perioadă, penele reprezentau o adaptare evolutivă care inţial era folosită pentru apărarea şi ulterior a fost folosită pentru planare.

Nu toţi paleontologii sunt de accord că penele au o origine unică şi consideră că penele reprezintă o adaptare dezvolată independent de cele două. „Ce ne-a uimit a fost faptul că unii dinozauri erau pe cât posibil foarte îndepărtaţi din punct de vedere evolutiv de păsări. Poate penele erau prezente în cazul primilor dinozauri”, explică Maria McNamara, de la University College Cork.