Home » Natură » Opusumul pitic australian este în pericol. Motivul: insectele pe care le consumă se ”rătăcesc”

Publicat: 28.09.2019
Oposumul pigmeu australian se hrăneşte cu moliile bogong, totuşi, în ultimii doi ani, acestea din urmă nu mai reuşesc să migreze în locurile obişnuite din cauza luminilor din oraşe.

În emisfera sudică a planetei noastre în această perioadă este primăvara, aceasta marcând sfârşitul a cinci luni de hibernare pentru oposumul pigmeu din Australia. Totuşi, în ultimii doi ani, situaţia nu este atât de roz pentru micuţele animale. Din cauza poluării luminoase, moliile bogong, care fac parte din dieta oposumului, nu mai ajung în habitatele ocupate de acesta, creând astfel o criză a hranei, notează Atlas Obscura.

Această situaţie a fost remarcată în urmă cu doi ani de către cercetătorii de la grădina zoologică Victoria şi de către cei de la grădina zoologică a Universităţii Melbourne. Conform acestora, moliile begong nu mai reuşesc să migreze în Munţii Snowy, Alpii australieni, unde se află populaţiile de oposum pigmeu. Sursa acestei anomalii este de natură antropică.

După cum explică experţii, moliile begong folosesc câmpul magnetic al Pământului şi indiciile vizuale pentru a se orienta în timpul zborului. Totuşi, aceste molii zboară cu precădere noaptea şi din cauza luminii din oraşele australiene aceste molii sunt deturnate de pe traseul lor. Astfel, pe de o parte, ciclul de viaţă al moliilor este dat peste cap. Implicaţia directă a acestei situaţii este că oposumul pigmeu este separat de una din sursele sale importante de hrană, existenţa acestuia fiind în pericol.

Pentru a readuce echilibrul în ecosistemele din care cele două specii fac parte, oamenii de ştiinţă australieni au demarat o campanie prin care speră să îşi facă concetăţenii mai atenţi cu privire la poluarea luminoasă care afectează ciclul de viaţă al moliilor şi al celorlalte animale din lanţul trofic.