Home » Natură » Cum își strigă un pui de cerb mama? Filmare din Parcul Național Semenic

Cum își strigă un pui de cerb mama? Filmare din Parcul Național Semenic

Publicat: 11.06.2020

Un pui de cerb a fost filmat în timp ce își striga mama în Parcul Național Semenic Cheile Carașului.

Potrivit unei postări pe Facebook a reprezentanților Parcului Național Semenic filmarea a fost făcută de rangerii administrației.

În urma monitorizării a #florei și a #faunei, din ?⛰ Parcul Național #Semenic Cheile Carașului, de către #Rangeri administrației, au identificat un pui (vițel) de #Cerb care își striga mama……❤❤❤#rnpromsilva #ariiprotejate #parcnațional #semeniccheileilecarasului #wildforest #wildlife #ConteazăPentruViitor

Publicată de Romsilva – Parcul Național Semenic pe Marţi, 9 iunie 2020

„În urma monitorizării florei și faunei din Parcul Național Semenic Cheile Carașului, de către rangerii administrației, au identificat un pui (vițel) de cerb care își striga mama”, au arătat reprezentanții parcului.

Fauna Parcului Naţional Semenic – Cheile Caraşului

Parcul Naţional Semenic – Cheile Caraşului este situat în partea de sud vest a României având o suprafță de 36.051 în care se găsesc elemente naturale cu valoare deosebită sub aspect fizico-geografic, floristic, hidrologic, geologic și speologic.

Potrivit reprezentanților parcului, „fauna este reprezentată de 672 specii din care peste 80 de specii sunt protejate de convenţii internaţionale şi directive europene”.

Dintre acestea, fauna de mamifere cuprinde un număr de 10 specii comune în general tuturor catenelor muntoase şi este reprezentată de:

• Ursus arctos (urs)
  • Canis lupus (lup)
  • Lynx lynx (râs)
  • Felis silvestis (pisică sălbatică )
  • Vulpes vulpes (vulpe)
  • Sus scrofa (mistreț)
  • Cervus elaphus (cerb carpatin)
  • Carpreolus carpreolus (căprior)
  • Martes martes (jder)
  • Sciurus vulgaris (veveriță)

În ceea ce privește avifauna, aici se găsesc specii cuibăitoare în parc și numeroase specii migratoare, precum Ciconia nigra (barza neagră), Aquila pomarina (acvila țipătoare mică), Circaetus qallicus (șerparul), Falco subbuteo (șoimul rândunelelor), Bubo bubo (buha), Dendropos leucotos (ciocănitoare cu spate alb), Ficedula parva ( muscarul mic), Saxicola rubertra (mărăcinar mare) sau Carduelis spinus (scatiu).