Home » Natură » Aproape 3 miliarde de animale au fost ucise sau și-au pierdut habitatul în urma incendiilor de vegetație din Australia

Publicat: 04.08.2020

Aproape 3 miliarde de animale au fost ucise sau și-au pierdut habitatul în urma incendiilor devastatoare de vegetație care au cuprins Australia în 2019 și 2020, potrivit oamenilor de știință care au dezvăluit pentru prima oară amploarea impactului asupra faunei native a țării.

În jur de 143 de milioane de mamifere, 180 de milioane de păsări, 51 de milioane de broaște și 2,5 miliarde de reptile au fost afectate de incendiile care s-au răspândit peste continent. Nu toate animalele ar fi fost ucise de flăcări sau căldură, însă cercetătorii au spus că supraviețuirea celor care au rezistat incendiilor nu a fost „foarte probabilă” din cauza foametei, deshidratării și a speciilor prădătoare, majoritatea pisici.

Unul dintre cele mai mari dezastre naturale din istoria modernă

Un raport bazat pe cercetarea a 10 oameni de știință de la cinci instituții, la cererea organizației non-guvernamentale World Wide Fund for Nature (WWF), sugerează că impactul incendiilor este mult mai accentuat decât estimările inițiale care susțineau că 1 miliard de animale au fost ucise.

Dermot O’Gorman, directorul executiv al WWF din Australia, a spus că este „greu să ne gândim la alt eveniment oriunde în lume în istoria recentă care a ucis și a strămutat atâtea animale”. „Este unul dintre cele mai mari dezastre naturale din istoria modernă”, a mai adăugat O’Gorman.

Avertismente au fost transmise încă din anii 1980

Studiul a arătat cât de mult au redus incendiile din biodiversitatea țării și a subliniat nevoia de a gestiona criza climatică și de a opri defrișarea terenurilor în scopuri agricole și industriale, potrivit The Guardian.

Încă de la sfârșitul anilor 1980, oamenii de știință din Australia au avertizat că adăugarea de tot mai multe gaze cu efect de seră în atmosferă va spori riscul incendiilor de vegetație. O analiză desfășurată în martie a descoperit că riscul condițiilor meteorologice care au declanșat incendiile catastrofice din Australia a crescut considerabil din 1900.

Recordul de temperatură din Arctica a fost confirmat. Un studiu arată că Pământul nu a fost niciodată atât de cald în ultimii 12.000 de ani