Home » Natură » Cercetătorii au descoperit că puii nou-născuți de megalodon erau mai mari decât oamenii

Publicat: 17.01.2021

Megalodon, specia uriașă de rechin care patrula oceanele lumii în urmă cu trei milioane de ani, năștea pui mai mari decât majoritatea oamenilor, au descoperit oamenii de știință.

Potrivit noilor cercetări, puii speciei megalodon (Otodus megalodon) erau mai mari decât majoritatea oamenilor atunci când se nășteau. Asta sugerează că puii eclozau în pântecele mamei, iar apoi erau născuți vii. De asemenea, la fel ca majoritatea rechinilor moderni care nasc pui vii, puii de megalodon își mâncau frații în uter.

„Rezultatele dezvăluie noi detalii despre istoria speciei megalodon, nu doar modul în care creștea, dar și cum se dezvoltau embrionii, cum erau născuți puii și cât de mult timp ar fi trăit”, a explicat Martin Becker, paleontolog la Universitatea William Paterson, din SUA.

Bestii uriașe care dominau oceanele

Oamenii de știință au strâns nenumărate dovezi privind specia megalodon. Aceste bestii uriașe care dominau oceanele au trăit între 23 și 3,6 milioane de ani în urmă.

De asemenea, având în vedere că rechinii își înlocuiesc dinții în mod constant de-a lungul vieții, folosind peste 40.000 de dinți înainte să moară, paleontologii au descoperit mulți dinți de megalodon în depunerile antice de fosile.

Însă, asta este tot ce au descoperit. Scheletele rechinilor sunt alcătuite din cartilaj, nu os, așa că aproape toate detaliile deja cunoscute despre această specie au fost deduse de pe urma studierii danturii sale. Spre exemplu, având în vedere dimensiunea dinților, știm deja că megalodon ajungea până la 15 metri în lungime, în timp ce maxilarul deschis putea avea o înălțime de 3,4 metri.

Dinții reprezintă majoritatea fosilelor de megalodon

Cu toate acestea, deși dinții reprezintă majoritatea fosilelor de megalodon, au fost descoperite și unele vertebre. Tocmai cu ajutorul acestora, oamenii de știință au reușit să afle mai multe despre viețile acestor animale misterioase.

Analizele anterioare ale vertebrelor depozitate la Institutul Regal Belgian pentru Științe Naturale, care ar proveni de la același individ, au sugerat că un individ ajungea până la aproximativ 9 metri înainte să moară. Oamenii de știință au ajuns la această cifră după ce au numărat „inelele de creștere”, determinând că rechinul din cazul de față ar fi murit la vârsta de 46 de ani, potrivit Science Alert.

Cei mai mari pui de rechini din istorie

Apoi, oamenii de știință au analizat cele mai mari vertebre, căutând modificările tipice în „inelele de creștere” care au loc la naștere. Astfel, au reușit să determine cât de mare era vertebra la momentul nașterii și mărimea unui rechin nou-născut.

Puiul era uriaș, ajungând la aproximativ 2 metri lungime la naștere. Dovezile sugerează că aceștia erau cei mai mari pui de rechini din istorie, dar și că puii de megalodon erau născuți vii.

Deși majoritatea rechinilor moderni depun ouă, există și unele specii care nasc pui vii, precum rechinii mako (gen Isurus), rechinii din familia Alopiidae, precum și faimosul mare rechin alb (Carcharodon carcharias).

Cercetătorii dezvăluie, pentru prima oară, adevărata mărime a fiorosului megalodon