Home » Natură » „Râmele nebune”, care sar până la 30 cm înălțime, au invadat un stat american

„Râmele nebune”, care sar până la 30 cm înălțime, au invadat un stat american

Publicat: 26.05.2022

„Râmele nebune” sunt o specie invazivă din genul Amynthas, originară din Japonia și Peninsula Coreeană. Aceste râme au ajuns inițial în America de Nord în secolul al XIX-lea pe nave comerciale internaționale și se credea despre ele că se răspândesc în țară ascunse în plante.

„Râmele nebune” (sau râmele săritoare asiatice) sunt creaturi ciudate, cu aspect noduros, care par a fi inventate de un autor de romane științifico-fantastice. Aceste râme se pot deplasa precum un șarpe, pot sări până la o înălțime de 30 de centimetri și se pot clona.

Potrivit IFL Science, aceste specii invazive s-au târât încet de-a lungul statelor. Începând cu 2021, au fost găsite în Kansas, Kentucky, Illinois, Indiana, Iowa, Louisiana, Minnesota, Missouri, Nebraska, Ohio, Oklahoma, Tennessee, Texas și Wisconsin. Acum s-au refugiat în California și aceasta ar putea fi o veste proastă pentru mediul din jurul lor.

Râmele nebune nu sunt utile pentru sol

În iulie 2021, râma a fost identificată de un entomolog al Departamentului pentru Alimentație și Agricultură din California (CDFA) într-o plantă containerizată dintr-o pepinieră din județul Napa și de atunci a fost confirmată prin secvențierea ADN-ului.

„Probabil că Amynthas agrestis se va răspândi în habitatul forestier și în mediile rezidențiale și comerciale”, a scris CDFA în raport.

Aceste râme sunt o mare problemă și oamenii de știință sunt îngrijorați deoarece ele consumă nutrienții, nu ajută solul și lasă în urmă o mizerie asemănătoare zațului de cafea.

„Nu are valoare nutritivă și nu reține umiditatea, apa curge direct prin el. A fost cu adevărat sărăcit. Tot ce puteți face e să îndepărtați acest sol și să puneți altul”, a declarat Eugene Reelick, proprietarul Hollandia Nursery din Bethel.

Râmele nebune nu se satură niciodată și pot mânca litiera, care găzduiește multe animale și plante minuscule. Acestea din urmă nu pot crește fără stratul de frunze care acoperă solul pădurilor.

Eliminarea acestor râme este complicată

„Solul stă la baza vieții, iar râmele săritoare asiatice îl schimbă. De fapt, râmele pot avea un impact atât de mare încât sunt capabile să reproiecteze ecosistemele din jurul lor”, spune Mac Callaham, cercetător al Serviciului Forestier.

Aceste râme concurează pentru nutrienți cu alte râme mai prietenoase cu grădina și pot duce la un sol de proastă calitate. Ouăle lor pot ecloza și fără a fi fertilizate, permițându-le râmelor să producă mii de ouă care sunt bine camuflate în solul din jur.

Din păcate, în acest moment nu există recomandări eficace pentru a scăpa de aceste ouă, deoarece sunt foarte dure și pot rezista la vreme extrem de rece. Un studiu care a folosit „focul prescris” a arătat că acest lucru poate reduce numărul de ouă, dar nu le elimină complet. Se crede că cea mai bună modalitate este să fie culese manual și apoi distruse.

Cea mai rară specie de mamifer marin din lume. Ce șanse mai are de supraviețuire?

O specie de șarpe foarte colorată a fost descoperită în Paraguay