Home » Natură » Test de cultură generală. Ce culoare are sângele de homar?

Test de cultură generală. Ce culoare are sângele de homar?

Publicat: 10.11.2023

Sângele oamenilor este roșu. Tot roșu este și sângele majorității celorlalte animale. Dar ce culoare are sângele de homar?

Există câteva excepții de la regula sângelui roșu. De exemplu, unii viermi marini din apele oceanice puțin adânci au sânge verde sau violet. Iar crabul-potcoavă are sânge de un albastru deschis, care este adesea recoltat pentru testarea bacteriană de către companiile farmaceutice.

O proteină numită hemoglobină face ca sângele nostru să fie roșu. Aceasta este molecula care leagă oxigenul și le permite celulelor roșii din sânge să-l transporte prin corp și să-l furnizeze celorlalte celule, iar acesta este roșu datorită fierului din centrul său, potrivit Vox.

Ce culoare are sângele de homar?

Un lucru surprinzător despre homari este că aceștia au inimă și că nervii, mai degrabă decât mușchii, controlează bătăile acesteia. Sângele homarilor se numește hemolimfă; atunci când homarul este gătit, sângele acestuia devine alb, asemănător laptelui, și mai gros; dar este comestibil, scrie OceanFauna.

Ce culoare are sângele de homar? Sângele homarilor nu are culoare. Acesta este opac, dar devine de un albastru închis atunci când este încărcat cu oxigen.

Curiozități despre homari

Greutatea record pentru homarul american este de 20 de kilograme. Homarii de coastă tind să rămână într-un singur loc, mișcându-se rareori mai mult de circa un kilometru și jumătate. Homarii de apă adâncă de mai departe pe Platoul Continental urmează un model de migrație sezonieră spre țărm vara, revenind din nou pe platformă toamna. Călătoria record de până acum este de 362 km, făcută de un homar marcat de pe platforma continentală și recuperat la Port Jefferson, Long Island, New York.

De obicei, homarii se mișcă și vânează mâncare noaptea. Oamenii obișnuiau să creadă că homarii sunt necrofagi (mănâncă în primul rând lucruri moarte). Totuși, cercetătorii au descoperit că homarii prind în principal hrană proaspătă, care include pești, crabi, scoici, midii, arici de mare și uneori chiar și alți homari, notează NOAA Fisheries.

Algele ar putea conține o vitamină esențială pentru vegani

Test de cultură generală. De unde vin albinele?

176 de specii de păsări își fac cuiburi din materiale create de om