Home » Natură » Hrănirea păsărilor are efecte benefice pentru oameni

Hrănirea păsărilor are efecte benefice pentru oameni

Foto: Richard Hall/Eurek Alert
Publicat: 10.12.2023

Cercetătoarea Ashley Dayer vrea să demonstreze că hrănirea păsărilor nu este benefică doar pentru animale în sine, ci și pentru oameni.

Profesoară asociat în Departamentul de Conservare a Peștilor și a Vieții Sălbatice de la Virginia Tech (SUA), Dayer este autoarea principală a unui articol publicat în People and Nature care pledază nu doar pentru recunoașterea beneficiilor acestei activități pentru oameni, ci și pentru includerea acesteia în orientările și politicile publice.

„Agențiile de protecție a faunei sălbatice și alții care iau decizii privind gestionarea hrănirii păsărilor trebuie să ia în considerare nu doar știința din spatele a ceea ce se întâmplă cu păsările, ci și știința din spatele a ceea ce se întâmplă cu oamenii”, a declarat Dayer.

Hrănirea păsărilor este importantă și pentru oameni, nu doar pentru păsări

Articolul încurajează, de asemenea, cercetări suplimentare pentru a înțelege mai bine cum este influențată bunăstarea umană prin hrănirea regulată a păsărilor, iar Dayer și o echipă de cercetători de la Virginia Tech și nu numai conduc această direcție. Grupul desfășoară, probabil, prima cercetare la scară largă privind hrănirea păsărilor care include și observarea oamenilor.

„Oamenii nu raportează doar ce văd la hrănitorile lor de păsări, ci și răspunsurile lor emoționale la acest lucru. Este destul de distractiv pentru că majoritatea proiectelor de știință cetățenească se concentrează doar pe știința naturală sau fizică, dar acum suntem capabili să ne uităm și la partea umană”, a spus Dayer.

Proiectul, recent finanțat printr-o subvenție a National Science Foundation de peste 1,5 milioane de dolari, condus de Dayer și Dana Hawley, profesoară de științe biologice, vizează implicarea a peste 10.000 de hrănitori de păsări din Statele Unite.

Dayer a spus că interesul pentru acest subiect a apărut în 2021, când cercetătorii au observat că agențiile statelor îi sfătuiau pe oameni să nu mai hrănească păsările în răspuns la diferite izbucniri de boli aviare. După o investigație, au descoperit că 23 de state au făcut astfel de recomandări fără dovezi că acest lucru ar reduce răspândirea bolilor, cu diverse grade de rezistență și fără o metodă reală de măsurare a conformității, cu atât mai puțin a impactului asupra oamenilor.

O muncă începută cu mai mulți ani în urmă

Noul proiect este o extensie a muncii pe care Dayer și Hawley au început-o acum aproximativ șase ani cu ajutorul unei burse comune de cercetare de la Global Change Center al Fralin Life Sciences Institute și Institute for Society, Culture, and the Environment.

Hawley a spus că lipsa informațiilor despre oameni legate de hrănirea păsărilor a fost ceva ce ea nu a luat în considerare anterior și a găsit acest lucru ca fiind un motiv puternic pentru proiect.

„În toți anii mei de studiu privind modul în care hrănirea păsărilor influențează păsările sălbatice, nu am acordat prea multă atenție la modul în care poate influența, de asemenea, oamenii care își petrec timpul și banii hrănindu-le și privindu-le”, a spus Hawley, citată de EurekAlert.

„Primesc apeluri în fiecare an de la oameni care văd o pasăre bolnavă la hrănitoarele lor și vor să știe cum pot ajuta la prevenirea răspândirii bolilor. În general, acest lucru m-a făcut să-mi pun întrebări cu privire la modul în care deciziile de politică care vizează minimizarea răspândirii bolilor pot afecta în mod neintenționat oamenii care hrănesc păsările”, a adăugat cercetătoarea.

Cum îi studiază cercetătorii pe oamenii pasionați de hrănirea păsărilor?

Pentru a ajuta la găsirea acestor răspunsuri, echipa de cercetare va utiliza rețeaua existentă de entuziaști ai hrănirii păsărilor a Project FeederWatch. Operat de Cornell Lab of Ornithology și Birds Canada, FeederWatch îi însarcinază pe oameni să observe și să raporteze ce văd la hrănitorile lor din noiembrie până în aprilie de 37 de ani încoace.

„FeederWatch este un set de date atât de versatil, chiar dacă, în esență, se bazează pe simple numărători de păsări. Atunci când suprapui informații despre comportament, boli, habitate și schimbări climatice cu acele numărători de păsări, poți obține informații uimitoare despre ecologie și evoluție”, a spus Emma Greig, coautoare și lider de proiect la FeederWatch.

Pe parcursul acestui proiect, participanților la FeederWatch li se va cere, de asemenea, să-și observe propria stare de bine. Dayer a spus că au venit aproximativ 8.000 de contribuții doar în prima săptămână a acestui sezon.

Această pasiune pentru păsări este ceva ce Dayer înțelege foarte bine. A spus că mama ei se asigura întotdeauna că au hrănitori de păsări în afara casei familiei, iar atunci când copiii acesteia s-au mutat din casa părintească, păsările au devenit aproape ca niște copii.

„Pleca în vacanță și și-o încheia mai devreme pentru că trebuia să meargă acasă și să-și hrănească păsările. Așa că am trăit cu cineva care era cu adevărat pasionat de hrănirea păsărilor și am văzut cât de important poate fi pentru oameni”, a spus Dayer.

Cercetarea ar putea duce la crearea de ghiduri benefice atât pentru păsări, cât și pentru oameni

Dar Dayer crede că impactul pozitiv al hrănirii păsărilor nu se limitează doar la entuziaști și este important în a dovedi una dintre cele mai accesibile conexiuni cu fauna sălbatică.

„Oamenii din zonele urbane pot hrăni păsările. Oamenii care au terasă pot hrăni păsările. Oamenii cu o gamă largă de abilități fizice pot hrăni păsările. Așa că este o modalitate minunată de a menține această conexiune umană cu fauna sălbatică”, a spus Dayer.

Hawley a fost de acord cu acest sentiment și a spus că speră că munca lor va contribui la dezvoltarea unor politici care vor promova atât sănătatea, cât și relațiile sănătoase.

„Într-o lume în care atât de mulți dintre noi trăiesc în orașe sau suburbii, având păsări la hrănitoarele din curțile noastre sau de pe balcoanele noastre este una dintre singurele modalități prin care ne putem conecta zilnic cu fauna sălbatică. Dar oamenii vor să poată hrăni păsările în moduri care să mențină populațiile sălbatice de păsări sănătoase și prosperând”, a spus Hawley.

„Munca noastră va ajuta, în mod ideal, la dezvoltarea unor ghiduri pentru hrănirea păsărilor care să minimizeze riscul pentru păsările sălbatice și să maximizeze beneficiile pentru oamenii care le hrănesc”, a încheiat ea.

Condimentul wasabi îmbunătățește abilitățile cognitive la oamenii în vârstă

Numărul cazurilor de demență ar putea crește mai mult decât se estima în următorii ani

A fost născut primul copil conceput printr-un tratament de fertilizare mai sigur și mai ieftin

Consumul de canabis poate duce la infecție fungică dintr-un motiv neașteptat

Cum au trecut razele cosmice prin atmosfera Pământului acum 41.000 de ani?
Bob Lazar: Zona 51 și Farfuriile Zburătoare
A fost descoperită o mutație genetică rară, nemaivăzută până acum la oameni
Cum a revoluționat Eddie Van Halen muzica rock? Unul dintre cei mai mari chitariști din istorie
Vremea se încălzește! Ce temperaturi au anunțat meteorologii?
Programul „Străzi deschise” weekendul 27 și 28 aprilie: Ce facem pe Calea Victoriei?
52 de ani de la Apollo 16, penultima misiune care a dus omul pe Lună. Urmăreşte istoria Apollo în şapte minute!
Regele Charles al III-lea este „mai bolnav decât lasă să se vadă”